وضعیت مردم زلزله زده کرمانشاه یکسال بعداز زلزله


۲۱ آبان سال گذشته، در ساعت ۲۱ و۴۸ دقیقه، در زلزله استان کرمانشاه، خانه‌ها و اماکن مسکونی که فاقد کمترین تدابیر ایمنی و مقاومت در برابر زلزله بود برسر هم‌وطنان شریفمان در این خطه آوار شد.

 

خامنه‌ای و روحانی و سرکردگان پاسداران و کارگزاران حکومت آخوندی، از یکسو به مانع‌تراشی برسر کمک‌رسانی‌های مستقل مردمی پرداختند و از سوی دیگر بساط چپاول و دزدی از بودجه‌های رسمی را پهن کردند. اکنون پس از یک سال و با فرارسیدن سرمای جان‌سوز زمستان، هنوز هزاران نفر در چادر و کپر زندگی می‌کنند و وضعیت بهداشتی وخیم و بسیاری از مردم دچار بیماری‌های عفونی با عواقب وخیمی شده‌اند.

تبهکاری و فساد حکومتی تا به آنجاست که یک عضو مجلس رژیم از قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب بعد از گذشت ۳۶۵ روز از وقوع زلزله اظهارات تبلیغاتی کارگزاران رژیم مانند استاندار کرمانشاه را رد کرده و می‌گوید: با توجه به بازدید میدانی که از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در مدت اخیر انجام شد؛ همچنان برخی از زلزله‌زدگان در هوای سرد مجبور به زندگی در چادر و کپر هستند و بنیاد مسکن حتی اقدام به گفتاردرمانی نکرده است.

پیش‌ازاین رییس شورای شهر سرپل ذهاب اعتراف کرده بود که مردمی در مناطق زلزله‌زده هستند که حاضرند کلیه خود را بفروشند تا کار ساخت‌وساز را انجام دهند.
یک رسانه رژیم در سالگرد زلزله کرمانشاه می‌نویسد:‌ مشکلات بهداشتی همچنان گریبانگیر زلزله‌زدگان است. آلودگی محل اسکان موقت زلزله‌زدگان (که این روزها از موقت به دائمی تبدیل‌شده است) باعث بروز بیماری در منطقه شده است؛ اخباری از خودکشی از منطقه به گوش می‌رسد و حالا در آستانه فصل سرما در سالگرد زلزله کرمانشاه، همان دغدغه‌هایی که یک سال پیش درباره آن صحبت می‌شد، بار دیگر تکرار شده است.

یک رسانه دیگر می‌نویسد: مردم این مناطق به خصوص بانوان به بیماری‌های عفونی مختلفی دچار شده اند  که بعضاً عوارض بسیار خطرناکی هم برایشان به همراه داشته است.
مردم این مناطق کماکان با انواع بیماری‌های عفونی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و بیشتر آن‌ها به دلیل عدم توانایی مالی از درمان خود عاجز هستند.