اعتصاب معلمان در اعتراض به دستگیری معلمان و وضعیت وخیم معیشتی فرهنگیان

 

معلمان در سراسر کشور امروز دست به اعتصاب و تحصن زده و از رفتن به کلاسهای درس خودداری کردند.

معلمان آزاده از صبح امروز سه‌شنبه ۲۲ آبان در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، کرمانشاه، یزد، بوشهر، کرج، ایلام، اردبیل، بانه، سقز، مریوان، ایوان غرب، ساوه، همدان، سنندج، شاهین‌شهر، شهرکرد، جلفا، بابل، لامرد، چابکسر و نوشهر اعتصاب کردند.

 

معلمان در اعتراض به بازداشت معلمان،‌ وضعیت بد معیشتی وزندگی در زیرخط فقر، از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کردند و در دفاتر دبیرستان‌ها و مدارس شهرهای مختلف تجمع کردند.

 ماه گذشته معلمان در یک اعتصاب سراسری طی روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه در اعتراض به وضعیت وخیم معیشتی خود و سرکوب و فضای امنیتی در مدارس و به‌منظور دستیابی به حقوق پایمال‌شده‌شان دست به اعتصاب زده و از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کردند.

معلمان متحصن ازجمله به پایین بودن حقوق و مزایای خود وزندگی در زیرخط فقر، تورم و گرانی افسارگسیخته و کاهش قدرت خرید، زندانی کردن معلمان، محرومیت از تشکل‌های مستقل؛‌ برخوردار نبودن از بیمه کارآمد و فراگیر، چپاول موجودی صندوق ذخیره فرهنگیان، اجرا نشدن قانون مدیریت خدمات کشوری از سال ۸۵؛ اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی طی سه سال گذشته و اجرا نشدن طرح معلم تمام‌وقت معترض‌اند و خواستار تأمین امنیت فعالان صنفی، آزادی معلمان دربند، لغو احکام درون‌سازمانی در خصوص فعالان صنفی و بازگشت به کار فعالان صنفی و فرهنگی هستند.