استقبال وزیر خارجه کانادا از تصویب قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشرتوسط رژیم آخوندی

 

وزیر خارجه کانادا با صدور بیانیه‌ای از تصویب قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر توسط رژیم آخوندی در کمیته سوم مجمع عمومی، استقبال کرد.

به گزارش سایت وزارت خارجه کانادا، کریستیا فریلند تأکید کرد: «تصویب این قطعنامه ملل متحد توسط کشورهایی از تمام مناطق جهان، پیام قدرتمندی را درباره رعایت حقوق بشر به رژیم ایران می‌فرستد (این قطعنامه) هم‌چنین حمایت کانادا و جامعه جهانی را از مردم ایران و نبرد آن‌ها برای برخورداری از حقوق و آزادی‌هایی که شایسته آن هستند، ابراز می‌دارد».

خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره تصویب قطعنامه محکومیت رژیم در کمیته سوم مجمع عمومی گزارش داد: «...این قطعنامه (رژیم) ایران را به توقف استفاده گسترده از دستگیری خودسرانه فراخواند و نگرانی جدی خود را نسبت به استفاده گسترده و هشداردهنده از مجازات اعدام ابراز کرد... تقریباً قطعی است که این قطعنامه در ماه آینده (میلادی) توسط مجمع عمومی ملل متحد به تصویب خواهد رسید.
به گزارش آسوشیتد پرس، این قطعنامه قویاً خواستار حذف تبعیض علیه زنان شده و «نگرانی جدی خود را نسبت به محدودیت‌های شدید علیه حق آزادی عقیده و... مذهب»،وجود «محدودیت‌های گسترده و جدی» ازجمله علیه آزادی اجتماعات و ابراز مخالفت سیاسی و فعالیت (اتحادیه‌های) کارگری، مدافعان محیط‌زیست و فرهنگیان و روزنامه‌نگاران ابراز کرده است.