بحران اعتراف ظریف به پولشویی‌های میلیاردی در حکومت آخوندی

 

بحران رژیم بر سر اعتراف وزیر خارجه حکومت آخوندی به پول‌شویی‌های میلیاردی در حاکمیت آخوندی، در نمایش‌های جمعه رژیم بازتاب یافت. آخوند سعیدی امام‌جمعه رژیم در قم گفت: «سخنان وزیر خارجه درباره پول‌شویی در داخل، زیبنده نبود».

امام‌جمعه خامنه‌ای در کرج نیز گفت: متأسفانه وزیر خارجه ما مسیر دشمنان را تکمیل می‌کند، (نظام) را متهم به پول‌شوئی می‌کند و دشمن را از این گفته شاد کرده و سند رسمی به دست دشمن می‌دهد. ما را به خیر تو امیدی نیست، شر مرسان. چرا سر شاخه نشسته و بن می‌بری؟!... اگر جلوی این سخنان گرفته نشود، وحدت به هم می‌خورد؛ مجلس در این زمینه باید محکم ورود پیدا کند.

در لواسانات آخوند لواسانی گفت: سخنان ظریف تیتر اول رسانه‌های جهانی شد و یک حربه بسیار برنده در اختیار دشمنان ما قرارداد. می‌گوییم که فساد پول‌شویی چنان گسترده است که در یک‌قلم ۳۰ هزار میلیارد ـ که معلوم نیست، ریال یا تومان یا دلار است ـ پول‌شویی می‌شود. ظریف هیچ دستگاهی را متهم نکرد، اما چنان کلی بیان کردید که کل نظام متهم شد!
در اهواز آخوند حاجتی خطاب به وزیر خارجه رژیم گفت: این چه استدلال سخیفی است در مجلس کردی. میگویی " FATF را تصویب کنیم اما من و روحانی هیچ تضمینی نمی‌دهیم! اگر این‌طور است در (جمهوری اسلامی) را قفل و کلید کنیم و تابلو بالا ببریم که از خمینی تبری می‌جوییم تا تمام بهانه‌ها گرفته شود.

کریمی قدوسی عضو مجلس ارتجاع درباره اعتراف وزیر خارجه رژیم به پول‌شویی نوشت: «اگر ظریف پول‌شویی را ثابت نکند، دادستان حق دارد او را تعقیب کند».
وی افزود: «اتهام پول‌شویی، از اتهام تقلب در انتخابات ۸۸ خطرناک‌تر است؛ چون ظریف با این سخنان، نظام را به فساد و کسب درآمد کثیف متهم کرده و به‌گونه‌ای سخن گفته است که یعنی افرادی که پول‌شویی می‌کنند، به نهادهای قدرتمند داخل نظام وصل هستند».
کریمی قدوسی اضافه کرد: «موقعی که وزیر خارجه مدعی می‌شود در نظام، پول‌شویی‌های وسیعی وجود دارد، نظام اسلامی را متهم به کسب درآمد از راه مواد مخدر، رانت و فساد و امثال این مسائل می‌کند. بی‌تردید مواضع فردی در این جایگاه، بار حقوقی بین‌المللی دارد و اکنون مواضع او برای دشمنان ما و در «اف ای تی اف» سند شده و بار حقوقی به وجود آورده؛ بنابراین ظریف برای حوزه امنیت (نظام) ما، چالش جدی ایجاد کرده است.

از سوی دیگر خرم نماینده سابق رژیم در مقر اروپایی سازمان ملل درتانید حرف‌های ظریف نوشت: طی سالهای اخیر گهگاه اخباری را می‌شنویم که پولهای کثیف در انتخابات خرج می‌شوند یا آنکه سه هزار میلیارد دلار یا فلان حجم از طلا و ارز از کشور خارج‌شده است که همه این‌ها سؤالاتی را برای مردم ایجاد میکند که چگونه این کارها ممکن است.
وی افزود: شاید ظریف طی مدت اخیر آن‌قدر متحمل فشار شده است که به سیم آخر زده و آن صحبتها را بیان کرده است.