هوک: حامی تروریسم ادعای موشک دفاعی دارد؟! توطئة بمب‌گذاری در پاریس دفاعی بود؟

برایان هوک مسئول گروه اقدام ایران در وزارتخارجه آمریکا ضمن محکوم‌کردن آزمایش موشکی رژیم در نقض قطعنامة ملل متحد، به توطئه‌تروریستی این رژیم علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس اشاره کرد.

وی گفت: «(رژیم) ایران موشک‌هایی را پرتاب کرده که توانایی حمل چند کلاهک‌، از جمله کلاهک اتمی دارد. حکومت ایران مدعی است که آزمایش موشکی آن ماهیت تماماً دفاعی دارد. چگونه میشود که حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان، از ادعای دفاعی صحبت کند؟! آیا توطئة بمب‌گذاری در پاریس هم دفاعی بود؟آیا تلاش برای سوءقصد در دانمارک نیز دفاعی بود؟ آیا قاچاق موشک برای حوثی‌ها در یمن به‌منظور حمله به عربستان و امارات دفاعی است؟ آیا پناه‌دادن به القاعده دفاعی است؟».
برایان هوک، تأکید کرد: شورای امنیت ملل متحد به رژیم ایران گفته است آزمایش و توسعة موشک‌های بالستیک را متوقف کند و (این رژیم) هم‌چنان شورای امنیت را به چالش می‌کشد..ادامة آزمایش و توسعة موشک‌های بالستیک (توسط رژیم) ایران نشان می‌دهد که توافق با (رژیم) ایران، این رژیم را آن‌طور که برخی امیدوار بودند، مدره نکرده است.
مسئول گروه اقدام ایران در وزارتخارجه آمریکا تاکید کرد: ما خواهان اقدام اتحادیة اروپا در رابطه با تحریم‌هایی هستیم که برنامة موشکی (رژیم) ایران را هدف قرار بدهد... (رژیم) ایران در مسیری اشتباه قرار دارد و کارزار اعمال حداکثر فشار اقتصادی ازسوی ایالات متحده به‌منظور محروم‌کردن این رژیم از درآمدهای لازم برای آزمایش و توسعة موشک، حمایت از تروریسم، حملات سایبری و تعرضات دریایی...طراحی شده است».
واشینگتن فری بیکن در این رابطه، گزارش داد: «مقام‌های ارشد آمریکایی روز دوشنبه تأیید کردند که (رژیم) ایران چند موشک با قابلیت (حمل کلاهک) اتمی را در نقض محدودیت‌های ملل متحد..آزمایش کرده است... برایان هوک... با رد ادعاهای (رژیم) ایران دربارة دفاعی بودن ماهیت آزمایش‌های موشکی آن، وعدة (اقدامات) تلافی‌جویانة سختی را به‌خاطر تازه‌ترین آزمایش‌های موشکی (رژیم) ایران داد...».