شاهرود: تهدید دوباره آخوند روحانی به بستن تنگه هرمز

 

درحالی‌که آزمایش موشکی رژیم آخوندی موجی از محکومیت بین‌المللی و تشکیل اجلاس شورای امنیت را به دنبال داشته است، آخوند روحانی ـ که در بحبوحه اعتراضات کارگران در اهواز از آن‌سوی ایران در شاهرود سر درآورده ـ با مجیزگویی تهوع‌آوری از خامنه‌ای، در سخنرانی خود گفت: حکومت آخوندی نه‌تنها برای ایران، بلکه برای سوریه و عراق و یمن و منطقه نیز امنیت به بار آورده است.

آخوند روحانی گفت:‌ «نیروهای مسلح ما، نظام جمهوری اسلامی ما، رهبری ما، ارکان نظام ما فقط برای ایران امنیت نیاوردند، برای امنیت عراق، برای امنیت سوریه، برای امنیت لبنان هم به ملت‌های منطقه کمک کردند و امروز تلاش می‌کند تا مردم مظلوم یمن را در برابر متجاوزین آل سعود بتواند درصحنه نبرد نظامی و درصحنه نبرد سیاسی پیروز و موفق سازد. ملت یمن هم پیروز خواهند شد. آل سعود شکست خواهد خورد. آمریکا شکست خواهد خورد.
... آمریکا قادر نیست روابط تجاری ما را با منطقه و جهان قطع کند. ... آمریکا تلاش می‌کند اروپا را از ایران جدا کند. آمریکا تلاش می‌کند چین را از ایران جدا کند. آمریکا تلاش می‌کند هندوستان را از ایران جدا کند. آمریکا تلاش می‌کند همسایگان ایران را از ایران جدا کند. ایران هراسی را در منطقه ترویج می‌کند. ما دشمن هیچ ملتی از همسایگانمان نیستیم و نخواهیم بود.»

رئیس‌جمهور ارتجاع، که برای حفظ موقعیت خودش و کابینه در حال احتضار و استیضاحش به تداکارتچی و بلندگوی ولی‌فقیه تبدیل‌شده است، بار دیگر تهدید به بستن تنگه هرمز برای جلوگیری از عبور نفتکشها کرد و افزود: «آمریکا خواست و اعلام کرد که ایران را از صادرات نفت محروم می‌کند. آمریکا خواست و اعلام کرد که ایران را از تبادل تجاری را دنیا بازمی‌دارد. آمریکا می‌خواست و اعلام کرد که ایران را در منطقه و جهان منزوی خواهد کرد. آمریکا خواست و اعلام کرد که در منطقه اهدافی که او دارد به آن اهداف دست خواهد یافت، ...
آمریکا بداند ما نفتمان را می‌فروشیم و خواهیم فروخت و آمریکا قادر نیست جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد. بداند اگر روزی بخواهد جلوی نفت ایران را بگیرد، نفتی از خلیج‌فارس صادر نخواهد شد.» 

آخوند روحانی که به گفته کارشناسان اقتصادی باند خودش و دیگر کارگزاران حکومتی با کسر بودجه بی‌سابقه مواجه است و درحالی‌که کارگران و زحمتکشانی که حقوقشان را نمی‌دهند و غارت‌شدگانی که چپاول می‌شوند، او را کلیدساز دروغ‌گو خطاب می‌کنند، مدعی شد که همه مشکلات اقتصادی و تورم و بیکاری را حل کرده و حل خواهد کرد و با وقاحت از مردم خواست: قدری آرام‌تر باشند!

و گفت:‌ «ما در بودجه سال آینده کالاهای اساسی مردم را باقیمت مناسب تضمین خواهیم کرد. ما در بودجه سال آینده حقوق‌بگیرانی که حقوق ثابت دارند و در فشار هستند در حد توان و امکان به آن‌ها کمک خواهیم کرد و حقوق همه حقوق‌بگیران و بازنشستگان را ان‌شاءالله ۲۰ درصد اضافه خواهیم کرد. ... ما با فقر مطلق مبارزه خواهیم کرد به تمام وعده‌هایی که در انتخابات سال ۹۶ به شما ملت بزرگ ایران وعده دادم به تمام آن وعده‌ها عمل خواهیم کرد، ... من بازهم تکرار می‌کنم کشور در بحران نیست، در بحران نخواهد بود و ابر تورم ما را تهدید نخواهد کرد. ابر بیکاری ما را تهدید نخواهد کرد. عده‌ای به ناروا و نادانسته این حرف‌ها را در روزنامه‌ها و در تبلیغات نزنند. اما ما مشکلاتی داریم، ... و امید ما این است که روند صعودی تورمی که در ماه‌های گذشته مردم را آزار می‌داد این تورم صعودی را کاهش بدهیم، رشد را کاهش بدهیم، یک مقدار مردم آرام‌تر باشند.»