اعتصاب و تظاهرات کارگران فولاد اهواز – ۱۴ آذر ۹۷



کارگران گروه ملی فولاد اهواز روز چهارشنبه ۱۴آذر بیست و ششمین روز اعتصاب و تظاهرات خود را از مقابل مراکز دولتی آغاز کردند کارگران شجاع با عبور از پل سفید و خیابان نادری وارد بازار سرپوشیده اهواز شدند و علیه سران دزد و غارتگر رژیم شعار سر دادند.

در تظاهرات امروز، کارگران شعار می‌دادند: نه حاکم نه دولت نیستند به فکر ملت؛ حسین حسین شعارشون دزدی‌ها افتخارشون، هیهات هیهات مناالذله، اسلامو پله کردند مردمو ذله کردند، دانشجو کارگر اتحاد اتحاد، کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد؛ کارگر زندانی آزاد باید گردد. 
دانشجوی باغیرت تشکر، مشکل ما حل نشه اهواز قیامت میشه

کارگران معترض در مسیر خود در مقابل بانک صادرات و همچنین مسجدی که به نام آخوند جنایتکار جزایری نام‌گذاری شده توقف کردند و نماینده آنان طی سخنانی گفت:‌

« مردم و الله ما برحقیم. در کنار ما بایستید. اگر ما له بسیم شما هم له میشین. بازاری هم له می‌شود. معلم له می‌شود. دانشجو و همه. چون ما همه باهمیم و کنار هم قشنگیم بدون هم هیچیم. (کارگران با کف و سوت حمایت کردند ) این کشور دست یه مشت یاغی افتاده و ما می‌توانیم این مافیا را نابود کنیم. یه نمونه‌اش گروه ملی و ...»

کارگران عضو سپیدار ۲ و ۳ تعاونی مسکن شرکت واحد در مقابل شورای قلابی شهر تهران دست به تجمع و اعتراض زدند.
آن‌ها شعار می‌دادند:‌ درود بر کارگر مرگ بر ستمگر


روز سه‌شنبه۱۳آذر کارگران کارخانه صنایع مفتولی تاکستان در اعتراض به دست‌کم ۶ ماه حقوق و بیمه‌ پرداخت‌نشده‌شان، برای چهارمین روز به اعتصاب خود ادامه دادند.

کارگران و کارمندان شرکت پتروشیمی ایلام در اعتراض به پارتی‌بازی و پرداخت نکردن حقوقشان دست به اعتصاب زدند و در این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند.
همزمان مادر یکی از کارگران بازداشت‌شده پتروشیمی ایلام در داخل پتروشیمی ایلام این شرکت اقدام به خودکشی کرد که با تلاش کارگران نجات یافت.


کارگران سازمان عمران شهرداری آبادان در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماه حقوقشان مقابل شهرداری مرکزی این شهر تجمع کردند و اقدام به بستن درب شهرداری نمودند.


جمعی از کشاورزان در قزوین در اعتراض به پلمپ کردن موتور آب کشاورزی و محروم کردن آن‌ها از آب در مقابل اداره آب استان قزوین تجمع کردند.