کشف انبار بزرگ اسلحه و مهمات در صوفیه پایتخت بلغارستان و دستگیری دو ایرانی

 

مقامات بلغارستان روز چهارشنبه از کشف یک انبار مهمات که حاوی بیش از ۱۰۰ قبضه اسلحه اتوماتیک ازجمله تفنگ کلاشینکف است خبر دادند.

به گزارش الشرق الاوسط، دستگاه امنیتی بلغارستان توانست در این عملیات، ۵ شهروند بلغاری و دو ایرانی را بازداشت کند که گفته می‌شود یکی از بلغاری‌ها، سرکرده این گروه سازمان‌یافته است. همچنین متهمان یک دستگاه چاپ اسناد جعلی در محل خود داشتند که توسط نیروهای امنیتی ضبط شد.
انبار مهمات در زیر یک گاراژ در شهر صوفیه پایتخت این کشور جاسازی‌شده بود، در این انبار ۶۷ قبضه اسلحه کلاشینکف، ۳۷ قبضه مسلسل از نوع «اسکورپین»، ۴۳ قبضه اسلحه کُلت، ۸ کیلوگرم باروت و ۵۰ هزار فشنگ، کشف و ضبط شد.
بویکو بوریسوف، نخست‌وزیر بلغارستان دراین‌باره به روزنامه‌نگاران گفت: «تاکنون چنین انباری با این حجم اسلحه ندیده بودم، آن‌هم اسلحه‌ای شبیه اسلحه گردان‌های ویژه ما».
یوالیو سبیریدونوف، مدیر دفتر مبارزه با جرائم سازمان‌یافته نیز اعلام کرد که این انبار مهمات احتمالاً برای ارسال به یک مقصد مشخصی در اروپا تدارک دیده‌شده است.
سرکرده بازداشت‌شده این گروه، دارای مجوز خریدوفروش اسلحه است، اما در ماه مارس گذشته به جرم فروش غیرقانونی اسلحه به سه سال زندان محکوم شد و با قید وثیقه تا صدور حکم تجدیدنظر، از زندان آزادشده بود.
دو ایرانی دیگر عضو این گروه، به اتهام چاپ اسناد جعلی برای گروه مذکور بازداشت‌شده‌اند.