رهبر جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان انتخاب شد.


پس از دوره ۱۸ ساله آنگلا مرکل به‌عنوان رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان روز جمعه در انتخاباتی که با حضور۱۰۰۱ عضو این حزب در هامبورگ برگزار شد، خانم آنه گرت کرامپ کارنبائر با ۵۱۷ رای به عنوان جانشین آنگلا مرکل و رهبر جدید حزب دموکرات‌مسیحی آلمان انتخاب شد.

به گزارش دویچه وله، پیش از انتخاب رهبر جدید آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در آخرین سخنرانی خود به‌عنوان رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان از ارزش‌های معنوی حزب دفاع کرد و از جانشین خود خواست، به آن‌ها پایبند باشد.


آنگلا مرکل سپس به موفقیت‌هایی که دولتش درزمینه‌ی رشد اقتصادی، کاهش شمار بیکاران، حذف خدمت اجباری سربازی و پذیرش پناه‌جویان پرداخت و گفت که به این موفقیت‌ها افتخار می‌کند.
مرکل در ادامه تأکید کرد که اکنون زمان کناره‌گیری او فرارسیده و این اقدام را گامی در مسیر دموکراسی می‌نامد، به‌ویژه اینکه سه تن از چهره‌های برجسته‌ی حزب برای جانشینی او نامزد شده‌اند. مرکل که ۶۴ سال دارد؛ از جانشین خود خواست که به ارزش‌های معنوی حزب، که به گفته‌ی او مسیحی و دموکراتیک هستند، پایبند باشد. او در این راستا گفت: «ما هرگز کسی را به حاشیه نمی‌رانیم و محروم نمی‌کنیم، ما هرگز کسی را تحقیر نمی‌کنیم، ما به کرامت همه‌ی انسان‌ها به‌صورت برابر احترام می‌گذاریم، ما هرگز کسی را علیه دیگری تحریک نمی‌کنیم، ما به‌تمامی هم‌وطنانمان خدمت می‌کنیم»..

سپس در این جلسه خانم آنه گرت کرامپ کارنبائر با ۵۱۷ رای به عنوان جانشین آنگلا مرکل و رهبر جدید حزب دموکرات‌مسیحی آلمان انتخاب شد. رهبر جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان طی دو دوره انتخاب بین سه کاندیدای این پست، فریدریش مرتس و ینس اشپان که برای رهبری حزب نامزد شده بودند را کنار زد و درنهایت با ۵۱.۷ درصد آرای اعضا حاضر به رهبری حزب رسید.
به گزارش دویچه وله ناظران مبارزات انتخاباتی میان سه نامزد ریاست حزب دمکرات مسیحی آلمان بر این نظرند که آنه‌گرت کرامپ – کارن‌باوئر در مقایسه با رقبایش قوی‌ترین نطق انتخاباتی را ایراد کرد.
وی در سخنرانی‌اش در اجلاس حزب گفت که حزب دمکرات مسیحی آلمان باید "قدرتمندترین حزب مردمی" باقی بماند. او همچنین از ایده "اروپایی قوی" دفاع کرد که "در درون باز و در بیرون محفوظ است" و به شورای امنیت اروپا و ارتش اروپا متکی است. او همچنین به موضوع‌هایی چون دیجیتالیزه کردن، دولت قوی و تأمین امنیت شغلی کارگران اشاره کرد. آنه گرت کرامپ کارنبائردر ایالت زارلند آلمان چهار بار وزیر دولت این ایالت و از سال  ۲۰۱۱ به نخست‌وزیری این ایالت  رسید. او دومین زن سیاستمدار از احزاب متحد دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان بود که به بالاترین مقام سیاسی یک ایالت در آلمان رسیده بود.
خانم آنه گرت کرامپ کارن باوئر پیش از این دبیرکل حزب دموکرات مسیحی بود.