سناتور تدکروز: مشتریان شرکت هواوی رژیم های یاغی مانند رژیم ایران است

 

دولت ژاپن اعلام کرد که به خرید تجهیزات مخابراتی از شرکت بزرگ هوا وی، که مدیر آن در کانادا به خاطر نقض تحریم‌های رژیم ایران بازداشت‌شده است، پایان می‌دهد.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه سناتور تد کروز، عضو برجسته سنای آمریکا و کاندیدای پیشین ریاست جمهوری گفت: شرکت هواوی Huawei که مشتریانش رژیم‌های یاغی مانند رژیم ایران هستند، درواقع یک‌نهاد جاسوسی است که در پوشش کمپانی مخابراتی کار می‌کند. ازاین‌رو آن‌ها هر کار ممکنی را که بتوانند می‌کنند تا دولت کانادا را مورد تهدید قرار بدهند و مدیر مزبور را به چین برگردانند. اما کانادا بایستی محکم بایستد و مدیر هواوی را برای یک محاکمه منصفانه و بی‌طرفانه به آمریکا مسترد کند .

سناتو مارکو روبیو نیز در این باره گفت: اگر مدیر شرکت چینی در نقض تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران مقصر شناخته شود، باید که از کار در آمریکا و خرید فن‌آوری آمریکا منع شود.
نشریه آمریکایی نشنال دراین خصوص میگوید: دستگیری و محاکمه مدیر امور مالی شرکت بزرگ چینی به خاطر نقض تحریم های آمریکا علیه رژیم ایران نشان می‌دهد که دولت آمریکا در کار خود جدی است و کسی را از تحریم‌ها مستثی نمی کند. مدیر مزبور همچنین از اعضای هیات مدیره شرکت «اسکای کام تک» مستقر در هنگ کنگ است که با رژیم ایران در روابط تجاری است.