تجمع های دانشجویان در شهرهای مختلف و تظاهرات کارگران دلیر فولاد اهواز

 

روز شنبه ۱۷آذر دانشجویان در دانشگاههای مختلف ایران علیه سرکوب و اختناق و مشکلات صنفی خود تجمع کردند.

دانشجویان در تهران برغم حضور مأموران اطلاعاتی و لباس شخصی رژیم، در مقابل درب دانشگاه دست به تجمع زدند.

 

در دانشکده مهندسی سمنان نیز دانشجویان در تجمع خود خواستار آزادی کارگران زندانی شدند.

دانشجویان همچنین در دانشگاه‌های تربیت‌معلم و صنعتی شریف در تهران و دانشگاه‌های علوم پزشکی سهند و دانشگاه فنی تبریز، بابل مرند و ارومیه اقدام به تجمع و اعتراض کردند.

تظاهرات و راهپیمایی کارگران فولاد در اهواز
شنبه ۱۷ آذر ۹۷


صبح شنبه، کارگران فولاد اهواز تجمع و تظاهرات خود را در ۲۹ امین روز آغاز کردند. کارگران معترض ابتدا در مقابل استانداری رژیم تجمع کردند و سپس با عبور از پل نادری به سمت بانک ملی رفته و آنجا تجمع کردند. کارگران در مقابل بانک ملی شعار می‌دادند: ام‌الفساد اهواز همین‌جاست همین‌جاست.


جمع زیادی از مردم و بازاریان، به تظاهرات کارگران پیوسته و از آن‌ها حمایت کردند. کارگران سپس وارد محوطه بازار سرپوشیده شدند و به تظاهرات خود ادامه دادند.

یکی از نمایندگان کارگران طی سخنانی گفت:‌ ما امروز اولین اولتیماتوم خودمون رو به بانک ملی اعلام کردیم ..... ما رسماً امروز اعلام می‌کنیم که این شرکتو به‌دوراز هرگونه حاشیه تحویل دولت بدید و بگذارید دولت برای این شرکت تصمیم‌گیری کنه .در غیر این صورت پاسخ ما در روزهای آینده بسیار سخت خواهد بود و هیچ عقب نشنیی از طرف پرسنل و شرکت نخواهد بود.


نماینده دیگر کارگران طی سخنانی گفت: این مسئولین نامرد که مردونگی ندارن. من موندم که تو این کشور به این بزرگی که ادعای دمکراسی شون میشه اگه خیلی مرده یه مقام بدون محافظ بین این مردم راه بره . وقتی تو میترسی بین مردمت راه بری چطور میخوای مسئله این مردمو حل کنی؟ خجالت بکشید، دیگه بسه تونه،
کارگران در مقابل تهدیدهای وزارت منفور اطلاعات رژیم شعار می‌دادند نه تهدید نه زندان دیگر فایده ندارد

کارگران در تظاهرات امروزهمچنین شعار می‌دادند:

صدای هر کارگر مرگ بر ستمگر، هیهات مناالذله، حسین حسین شعارشون دزدی ها افتخارشون، دولت مافیا پیوندتان مبارک
کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد، کلیدساز دروغگو کلید تدبیرت کو، روحانی دروغگو کلید تدبیرت کو
ما کارگران آهنیم ریشه ظلمو می کنیم
اهوازی بسه دیگه غیرتتو نشون بده، همشهری باغیرت حمایت حمایت، این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی

کارگران در پایان تظاهرات امروز خود، اعلام کردند که طی روزهای آینده اگر پاسخی نگیرند اقدامات سخت‌تری خواهند کرد و هیچ عقب‌نشینی در کار نخواهد بود تا زمانی که شرکت‌به‌دولت بازگردد و همه خطوط تولید به‌طور کامل راه‌اندازی شود.
خبرنگاران سیمای آزادی، امروز از محل تظاهرات، گزارش‌هایی از تظاهرات کارگران ارسال کردند.

  
تجمع اعتراضی کارگران بیمارستان موسوم به خمینی کرج
روز شنبه ۱۷آذر ۹۷ کارکنان بیمارستان موسوم به خمینی کرج برای سی چهارمین بار تجمع اعتراضی برگزار کردند.تجمع کنندگان شعارمیداند:
ای مسئولی که ساکت نشستی بخاطر جیب خودت چشاتو بستی ننگ برتو ننگ برتو

تجمع اعتراضی کارگران شیر پگاه تهران
روز شنبه ۱۷آذر ۹۷ جمعی از کارگران شیر پگاه تهران در اعتراض به تحویل ندادن زمین‌هایشان توسط سپاه غارتگر پاسداران، با تجمع مقابل ساختمان قوه قضائیه رژیم در خیابان ولیعصر تجمع اعتراضی برگزار کردند.


شروع اخراج های گسترده در شرکت رادیاتورسازی آرمکو
روز شنبه ۱۷ آذر ماه شرکت رادیاتورسازی آرمکو واقع درساوه شهرک صنعتی کاوه با برنامه ریزی قبلی بیش از ۸۰ نفر از کارگران این واحد قطعه سازی را اخراج کرد.
دلیل اخراج این کارگران پایان قرارداد عنوان شده است. این در حالی است که قرارداد آنان بدون تاریخ تنظیم شده بود تا کارفرما قادر شود هر لحظه که بخواهد با درج تاریخ مورد نظر خود، پایان قرارداد و اخراج کارگران را عملی کند.
اخراج حدود ۸۰ کارگر شرکت آرمکو در حالی صبح امروز قطعیت پیدا کرد که هفته گذشته شایعه اخراج ۱۰۰ نفر از آنان در شرکت پیچیده بود.
بنا بر این گزارش، بدنبال اخراج ۸۰ کارگر آرمکو؛ مدیریت این شرکت ادامه تولید و اشتغال ۲۰۰ کارگر باقی مانده را بصورت دو شیفت کاری یک روز در میان تنظیم کرده است که فقط صبحها مشغول بکار شوند به عبارتی از این پس در شرکت آرمکو هر کارگر در هفته سه روز مشغول بکار خواهد شد.
شرکت آرمکو، یکی از شرکتهای مهم قطعه سازی است که عمده نیاز خودروسازان داخلی به رادیاتور را تامین می‌کند و قسمتی از محصولاتش را نیز به کشورهای دیگر صادر میکند. اما این شرکت در حال حاضر به دلیل مشکلات نقدینگی، عدم پرداخت مطالباتش از سوی خودروسازان و عدم امکان تهیه مواد اولیه‌ (آلومینیوم و مس) از سوی شرکت‌ سالکو در وضعیت بحرانی قرار دارد و با ظرفیت ۲۰ درصد تولید می‌کند.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت واحد عضو پروژه سپیدار ۲ و ۳
روز جمعه ۱۶آذر ۹۷ کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی شرکت واحد عضو پروژه سپیدار ۲ و ۳ یکبار دیگر در اعتراض به تعویق آپارتمانهایشان در مقابل شورای قلابی شهر تهران تجمع کردند. این کارگران و خانواده هایشان که سالهاست دار و ندار خود را برای صاحب خانه شدن حراج کرده بودند با گذشت ۵ سال هنوز آپارتمانهایشان را تحویل نگرفته و سر دوانده می شوند.


شرکت کشاورزان در نماز جمعه برای حمایت از حقابه زاینده رود در اصفهان 
روز جمعه ۱۶ آذر جمعی از کشاورزان زحمتکش با بنرهای اعتراضی نسبت به ندادن حقابه شان، در نماز جمعه اصفهان شرکت کردند. آنها ابتدا تجمع کرده و سپس بسوی محل نمایش جمعه رژیم تظاهرات کردند.