آخوند روحانی: بدون کار کردن با بانکهای خارجی اقتصاد ما حل نمیشه

 

جبر تن دادن به کنوانسیونهای مربوط به اف ای تی اف درتنگنای تحریمها و اقرار به فرصت سوزیها

آخوند روحانی روز دوشنبه بر ناگزیر بودن حکومت آخوندی به تن دادن به کنوانسیون‌های مربوط به اف ای تی اف تأکید کرد و با اشاره به وضعیت بحرانی رژیم در تنگنای تحریم‌ها، گفت: ما فرصت‌ها را می‌سوزانیم و بدون کار کردن با بانک‌های بین‌المللی اقتصاد حل نمی‌شود:
آخوند روحانی گفت: 
«این اشکال کار ما است فرصت‌ها را می‌سوزانیم هدر می‌دهیم. ما الآن می‌خواهیم با بانک‌های خارجی کارکنیم بدون کار کردن با بانک‌های خارجی اقتصاد ما حل نمیشه حل میشه منتهی با ۲۰ درصد گران‌تر شما جنس وارد می‌کند از این صرافی به آن صرافی از آن صرافی به آن صرافی ۲۰ درصد گران‌تر برایت درمی‌آید اگر با سیستم بانکی باشه ۲۰ درصد ارزان‌تر درمی‌آید بحث هزینه هست میگوییم اف ای تی اف باشه یا نباشه؟ یک نفر نمی‌آید بگه اف ای تی اف باشه یعنی ۲۰ درصد ارزان‌تر، اف ای تی اف نباشه یعنی ۲۰ درصد گران‌تر خب اونی که شعار میده بیاید هزینه‌اش را پرداخت بکنه نمیشه تو این کشور یکنفر بیاید در یک نهادی در یک ارگانی شعار بده و آثار شعارش را برای مردم ترجمه نکند باید ترجمه کنیم برجام باشه یا نباشه خب نباشه ترجمه کنید یعنی چی؟ برجام باشه یعنی چه برجام نباشه یعنی چه، ترجمه‌اش کنیم بگیم بودنش چقدر سود داره نبودنش چقدر ضرر داره ...بعد یک کسی می آید از یک گوشه ای نمی‌دانیم این تفکر مال کجا هست، تحریک می‌کند مردم را آقا اگر این قرارداد امضا شود این کنوانسیون امضا بشه این گروه اقدام مالی اگر ما باهاش کار بکنیم اسلام از دست می‌رود، کدام اسلام از دست میره؟» 

رئیس‌جمهور ارتجاع هم‌چنین به زمینه‌سازی برای دو نرخه کردن بنزین پرداخت، اقدامی که به گفته کارشناسان فشار اقتصادی ناشی از آن به‌طور مضاعف روی دوش مردم سنگینی خواهد کرد. آن‌هم در شرایطی که از یارانه ۴۰۰میلیارد تومانی سوخت، تنها ده میلیارد آن سهم میلیون‌ها مردم محروم می‌شود و بخش عمده آن را قاچاقچیان و رانت‌خواران حکومتی به جیب می‌زنند. آخوند روحانی درزمینهٔ سازی برای دونرخه کردن بنزین گفت:
«چه اشکالی داره که ما سوخت رو دو نرخه کنیم برای کسی که درست رانندگی می‌کند و برای کسی که احتیاط نمی‌نه. حالا توی کشور ما سوخت نرخ ثابت داره همیشه، توی دنیا که این‌جوری نیست، توی دنیا روز تعطیل سوخت یک نرخ داره، روز کار یه نرخ داره، موقع شلوغی یک نرخ داره. نرخها روز به روز، ساعتی، شما باید نگاه کنی به پمپ بنزین میرسی که الان بنزین چنده، این نیست که دیروز بنزین چند بوده. حالا این جا ما عادت کردیم به یک قیمت فیکس و ثابت و...»