اعتصاب و تظاهرات کارگران فولاد و تجمع غارت‌شدگان کاسپین در رشت۱۹ آذر۹۷

 

صبح دوشنبه ۱۹ آذرماه کارگران فولاد درحالی‌که کفن پوشیده بودند در مقابل استانداری رژیم در اهواز تجمع کردند و سپس به تظاهرات در خیابان‌های اهواز پرداختند. کارگران بر روی کفن‌هایشان نوشته بودند: می‌ایستیم می‌میریم ذلت نمی‌پذیریم.

کارگران زحمتکش در مقابل خانه و دفتر آخوند جزایری امام‌جمعه و نماینده خامنه‌ای در استان خوزستان، روی زمین نشسته و خیابان را بستند.

در جلسه‌ای از کارگزاران فریبکار حکومتی، شماری از کارگران فولاد اهواز خشم و انزجار خود را از چپاول و ستم رژیم آخوندی که کارگران شریف و زحمتکش را به ستوه آورده ابراز کردند


در تظاهرات روز گذشته کارگران فولاد وقتی ماموران سرکوبگر رژیم قصد دستگیری یک دختر را داشتند، کارگران خشمگین به مقابله با مزدوران رژیم برخاستند.


تجمع غارت‌شدگان کاسپین

غارت‌شدگان موسسه حکومتی کاسپین وابسته به سپاه پاسداران در رشت روز دوشنبه در مقابل شعبه سرپرستی این مؤسسه وابسته به سپاه پاسداران تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها شعار می دادند: تورم گرانی مرگ بر روحانی

 

روز یکشنبه ۱۸آذر۹۷ کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان اعتصاب کرده و جاده را بستند. کارگران مانع عبور هرگونه خودرو به داخل نیروگاه شدند.


در زاهدان مردم و دست‌فروشان با مأموران سرکوبگر شهرداری که قصد جمع‌آوری وسایلشان را داشتند درگیر شدند. آنان ضمن گوشمالی مأموران اموال به سرقت رفته خود را از کامیون شهرداری پایین کشیدند.