یورش وحشیانه به منازل نمایندگان کارگران فولاد اهواز و دستگیری ۱۱ تن از آنان


قیام ایران-شماره ۲۳۷
سی و هشتمین روز تظاهرات و اعتصاب کارگران و فراخوان به آزادی فوری دستگیرشدگان

شب گذشته یکشنبه ۲۵آذر (۱۶دسامبر) نیروهای اطلاعاتی رژیم آخوندی به خانه‌های نمایندگان کارگران گروه ملی فولاد اهواز یورش بردند و ۱۱تن از آنان را دستگیر کردند.
همزمان از اولین ساعات صبح امروز گارد ویژه نیروی انتظامی و دیگر نیروهای سرکوبگر و ماشین‌های آبپاش در مقابل استانداری و دادگستری و بسیاری از نقاط حساس شهر اهواز مستقر شدند تا از ادامه تظاهرات کارگران جلوگیری کرده و آن‌ها را وادار به پایان دادن به اعتصاب کنند.
اما کارگران دلیر فولاد اهواز بی‌اعتنا به این اقدام‌ها و تدابیر سرکوبگرانه از صبح امروز سی و هشتمین روز اعتصاب خود را شروع کردند و درحالی‌که از سوی اقشار مختلف شهر حمایت می‌شدند در خیابان‌های مرکزی شهر دست به تظاهرات زدند. کارگران طی اطلاعیه‌ای نسبت به این اقدام‌های سرکوبگرانه هشدار دادند و خواستار آزادی بلادرنگ کارگران شدند.
کارگران خشمگین شعار می‌دهند: کارگر زندانی آزاد باید گردد؛ کارگر زندانی حمایتت می‌کنیم.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه نیز با صدور اطلاعیه‌ای دستگیری کارگران فولاد را قویاً محکوم کرد و خواستار آزادی کارگران بازداشت‌شده گردید.
مقاومت ایران یورش به منازل کارگرانی را که برای احقاق حقوق اولیه خود دست به اعتراض زده‌اند، قویاً محکوم کرد و عموم کارگران و جوانان و دانشجویان را به‌ویژه در اهواز و خوزستان، به حمایت از کارگران اعتصابی فولاد اهواز و پیوستن به آن‌ها فرا‌خواند و حمایت مجامع بین‌المللی مدافع حقوق بشر و حقوق کارگران و اتحادیه‌ها و سندیکاهای کارگری در کشورهای مختلف از اعتصاب کارگران و اقدام فوری برای آزادی کارگران دستگیرشده را خواستار شد.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۶ آذر ۱۳۹۷(۱۷ دسامبر۲۰۱۸)