آمریکا: معافیت شش‌ماهه ۸ کشور برای خرید نفت از رژیم ایران را تمدید نمی‌کند

 

برایان هوک هماهنگ‌کننده گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است ایالات‌متحده از دستیابی به پول موردنیاز برای تروریسم جلوگیری می‌کند
رویترز ۲۲ دیماه: صادرات نفت رژیم ایران در ماه جاری میلادی به‌شدت کاهش یافتو به زیر یک‌میلیون بشکه در روز رسید

برایان هوک، هماهنگ‌کننده گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرد، معافیت از تحریم‌های نفتی رژیم ایران برای برخی از کشورها دیگر تمدید نخواهد شد.
برایان هوک در ابوظبی گفت: رژیم ایران در حال حاضر به‌صورت تشدید شونده‌ای درد انزوای اقتصادی را احساس می‌کند که علت آن تحریم‌های آمریکا است. این رژیم که بزرگترین حامی تروریسم در جهان است، برای ادامه اقدامات تروریستی خود نیاز به پول دارد و آمریکا قصد دارد که رژیم ایران را از پول موردنیازش برای حمایت از تروریسم محروم کند.

در همین حال، خبرگزاری رویترز گزارش داد، صادرات نفت رژیم ایران در ماه جاری میلادی باز به‌شدت کاهش یافت و میزان آن به زیر یک‌میلیون بشکه رسید که این میزان معادل میزان صادرات نفت دور اول تحریم‌ها در فاصله سال‌های (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴) است.
رویترز به نقل از آمارهای رهیابی نفتکشها و منابع صنعتی نوشت: محموله‌های نفت رژیم ایران همچنان در ماه دسامبر کمتر از یک‌میلیون بشکه در روز باقی‌مانده و بعید است که در ماه ژانویه از این رقم تجاوز کند.
این خبرگزاری افزود: یکی از خریداران نفت از رژیم ایران تایوان است که علی‌رغم دریافت معافیت، اعلام کرد به دلیل فقدان مکانیسم پرداخت، از این رژیم نفت خریداری نمی‌کند.