گردهمایی در همبستگی با مقاومت و قیام مردم ایران با حضور بیش از ۳۰ تن از شهرداران و منتخبان مردم فرانسه

 



اور سورواز - ژانویه ۲۰۱۹: به مناسبت فرارسیدن سال نو میلادی مراسمی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و بیش از ۳۰ تن از شهرداران و منتخبان فرانسوی و شرکت شخصیت‌های سیاسی، منتخبان، شهرداران و شهروندان و نمایندگان انجمن‌های حامی مقاومت ایران در اورسوراواز برگزار شد.

شرکت کنندگان و سخنرانان این گردهمایی بر حمایت خود از مبارزه مردم و مقاومت ایران برای برقراری آزادی و دموکراسی تأکید کردند.
سخنرانان ضمن استقبال از اقدام اتحادیه اروپا و دولت فرانسه در تحریم و لیست گذاری تروریستی یک‌نهاد و دو مهره وزارت اطلاعات رژیم آخوندی، خواستار قاطعیت در برابر این رژیم و اخراج مأموران و جاسوسان آخوندها از کشورهای اروپایی شدند. آنان مقاومت و پایداری مجاهدان آزادی در اشرف ۳ در آلبانی در برابر توطئه‌های رژیم مفلوک آخوندی را ستودند و همبستگی خود را با آن‌ها ابراز کردند.


سخنرانان این گردهمایی ازجمله عبارت بودند از:
اسقف ژاک گایو،
دومینیک لوفور نماینده پیشین مجلس ملی فرانسه
ژان فرانسوا لوگاره، شهردار منطقه یک پاریس
ژان-پیر بکه
ژان-پیر مولر شهردار شهر مانی آن وکسن،
انیسه بومدین بانوی اول پیشین الجزایر،
استاندار ایوبونه، رئیس پیشین سازمان ضد جاسوسی فرانسه
پیر برسی-رئیس حقوق بشر نوین فرانسه
ژیل پاروئل رئیس پیشین کانون وکلای والدواز
ژان-پیر برار نماینده پیشین مجلس ملی فرانسه،
و لارش رئیسه-نماینده پیشین پارلمان نروژ


دومینیک لوفور نماینده پیشین مجلس ملی فرانسه در سخنرانی خود در این گردهمایی گفت:
ما هرگز این میزان به پایان کار این رژیم که رو به فروپاشی می‌رود نزدیک نبودیم. در داخل شاهد جوشش اعتراضات هستیم که نقش عمده‌ای را در سرنگون شدن دیکتاتورها ایفا می‌کند اما شرایط بین‌المللی هم نیاز است که با تغییر سیاست امریکا در برابر رژیم و همچنین مواضع فرانسه در قبال آخوندها شاهدیم که این شرایط نیز آماده می‌رود.

دومینیک لوفور در ادامه گفت: دیکتاتوری فرومی‌پاشد و از داخل فرومی‌پاشد. البته شرط بین‌المللی لازم است. حرف‌وحدیث روی رفتار و سیاست پرزیدنت ترامپ زیاد است،
ولی سیاست قاطعیت شدید پرزیدنت ترامپ نسبت به رژیم ایران دارد محصول می‌دهد. این سیاست همراه است امروز با شرایطی که برای بسیاری از ماها بیانگر مسیر طی شده است. البته پانزده سال طول کشید ولی به‌هرحال این مسیر پیموده شد چون پانزده سال پیش جنبش شما در لیست سازمان‌های تروریستی بود و پانزده سال بعد، این سرویس‌های اطلاعات رژیم ایران هستند که در این لیست گنجانده‌شده‌اند. به نظر من این تحولی است که نشانگر این است که تاریخ در سمت درست حرکت می‌کند،

دومینیک لوفور با یادآوری اقدامات شخصیت‌های سیاسی این کشور در دفاع از مجاهدان اشرفی خواستار قاطعیت در برابر رژیم آخوندی شد و افزود: فشارهای بین‌المللی باید بر رژیم اعمال شود و من امروز از موضع فرانسه خوشنود هستم. این به مردم ایران امید خواهد داد تا بپا خیزند.

ژان فرانسوا لوگاره شهردار منطقه یک پاریس: سخنران دیگر گردهمایی به مناسبت آغاز سال نو میلادی در اورسوراواز بود. وی با مرور وقایع سال۲۰۱۸، به نمایشگاه‌هایی که به مناسبت سی‌امین سالگرد قتل‌عام سال ۶۷ در تعدادی از شهرداری‌های مناطق مختلف پاریس برگزارشده بود، اشاره کرد و گفت: سی‌امین سالگرد قتل‌عام ۱۹۸۸ تکان‌دهنده بود. سی سال انکار، سی سال مخفی‌کاری، سی سال دروغ و باوجوداینکه زمان خیلی از چیزها را به فراموشی می‌سپارد، به شکل خارق‌العاده‌ای از دل پوچی شهادت‌ها بیرون می‌زند و امکان دیدن چهره‌های شهدا و تصور آنچه بر آنان گذشت و معنی دادن به فداکاری آن‌ها را محیا می‌سازد، حتی امروز.

شهردار لوگاره با یادآوری توطئه شکست‌خورده رژیم علیه گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس، مشاهداتش از اشرف ۳ و دیدار با رزمندگان آزادی را بازگو کرد.
وی با ابراز شگفتی از پیشرفت‌ها در اشرف ۳ و استمرار اعتراض و خیزش‌ها در شهرهای مختلف، بر همبستگی شهرداران و منتخبان فرانسوی با مقاومت و قیام مردم ایران تأکید کرد و برای ابراز این حمایت و همبستگی، منتخبان و شهرداران حاضر در گردهمایی را برای حضور بر روی سن فراخواند. وی گفت:

ما در همبستگی‌مان شریک هستیم. برای همین در اینجا گرد هم آمده‌ایم تا بار دیگر حمایت بازگشت‌ناپذیر خودمان را ابراز کنیم، چون ما از یک محتوای واحد آزادی دفاع می‌کنیم، از یک محتوای واحد دموکراسی دفاع می‌کنیم.
بنابراین از شهرداران عضو کمیته دعوت می‌کنم که به من بر روی سن بپیوندند چون ما همگی بسیج شده‌ایم...
می‌خواهم بگویم که صدای من صدای همه منتخبین مردم و همه شهرداران فرانسه است و همگی در این آرزو سهیم هستند که سال ۲۰۱۹ سال آزادی برای مردم ایران باشد،‌سال آزادی و دموکراسی در ایران. به امید اینکه با همین ترکیب و با گسترش بیشتر به‌زودی در تهران هم را بازیابیم. زنده‌باد سال ۲۰۱۹. زنده‌باد ایران آزاد.


ژان پیر مولر شهردارمانی آن واکسن سخنران دیگر این گردهمایی، با اشاره به سوءاستفاده رژیم آخوندی از اعتراضات اخیر در فرانسه، سرکوب مردم ایران توسط دیکتاتوری مذهبی حاکم را برشمرد و گوشه‌هایی که ستم و سرکوبی که مردم ایران در دو دیکتاتوری شاه و شیخ متحمل شده‌اند را تشریح کرد.
ژان پیر مولر در ادامه افزود: خانم رئیس‌جمهور شما و دوستان مجاهد ما دهه‌های متوالی تحت حکومت دیکتاتوری بوده‌اید. دیکتاتوری شاه و بعدازآن دیکتاتوری آخوندها . دیکتاتوری حکومت محمدرضا پهلوی است با همان ساواکی که دستگیر می‌کرد، شکنجه می‌کرد، می‌ربود و می‌کُشت. به این می‌گویند دیکتاتوری. دیکتاتوری عبارت است از مردمی که فاقد آزادی هستند، گرسنهاند و نان ندارند درحالی‌که همزمان به شکل شنیعی، واقعاً شنیع، در سال ۱۹۷۱ جشن‌های ۲۵۰۰ ساله پرسپولیس در برابر دیدگان جهانیان برگزار شدند.

دیکتاتوری حکومت آخوندهاست. عدم مساوات زن و مرد است، پلیس مذهبی است، پلیس سیاسی است، حکومت آخوندی است که یک خطر است، باعث رنج مردم ایران از زن و مرد، از سال‌های متوالی است، خطری است برای صلح، خطری است برای کل جهان
دیکتاتوی به این می‌گویند: به شاه و حکومت آخوندها...
آرزو دارم که سال ۲۰۱۹ سال زیرورویی در ایران باشد تا همچنان که سخنرانان دیگر قبل از من گفتند شاهد بر عهده گرفتن مسئولیت حکومت توسط تنها آلترناتیو قابل اعتبار باشیم یعنی آلترناتیوی که مال شماست، خانم رئیس‌جمهور، چون آنچه شما به مردم ایران ارائه می‌دهید همان چیزی است که همه دموکرات‌ها و شیفتگان آزادی می‌خواهند. چند روز پیش وزیر خارجه آمریکا یک‌بار دیگر این را تکرار کرد؛ مایک پمپئو در قاهره یک‌بار دیگر تکرار کرد که مردم ایران حق دستیابی به آزادی رادارند، حق مقاومت دارند و همچنان که می‌دانید ما همیشه در کنار شما خواهیم بود، چون فرهنگ و بصیرتی که ایران نماد آن است در شما نمود عینی می‌یابد و نه در حکومت آخوندها که تنها سرنوشت در انتظارش این است که هر چه سریع‌تر در سال ۲۰۱۹ از ایران رخت بربندد. ایران، ایران شماست، ایران ماست. سال ۲۰۱۹ را به همگی تبریک می‌گویم.