گردهمایی در همبستگی با مقاومت و قیام مردم ایران با حضور بیش از ۳۰ تن از شهرداران و منتخبان مردم فرانسه(۲)

 


اور سور واز - ژانویه ۲۰۱۹- در ادامه گردهمایی همبستگی با مقاومت و قیام مردم ایران که با شرکت بیش از ۳۰ تن از شهرداران و منتخبان فرانسوی در اورسوراواز برگزار شد، ژان پیر بکه طی سخنانی تحسین خود را از شجاعت و ایستادگی مجاهدان اشرفی در تمام شرایط ابراز کرد و گفت ما یک سال پیش در آغاز کارهای ساختمانی به اشرف ۳ در آلبانی رفتیم. حال می‌بینیم یک شهر در آنجا ساخته‌شده است.

ژان پیر بکه هم‌چنین با یادآوری گوشه‌هایی از همبستگی گسترده اهالی اورسوراواز با مقاومت ایران در مقابله با کودتا و زد وبند ارتجاعی - استعماری ۱۷ ژوئن، بر استمرار حمایت مردم و منتخبان فرانسوی از مردم و مقاومت ایران تاکید کرد و گفت: مایلم به شما بگویم که ما در تمام مبارزات و نبردها در کنار شما و حامی شما هستیم و می‌خواهم به دو مورد خاص اشاره‌کنم که برای من فوریت مطلق دارد. اولین نبرد، پایان دادن به مسئله آمیختن دیپلماسی با تروریسم است. این به‌کلی غیرقابل‌قبول و فضاحت‌بار است که دیپلمات‌ها به کار تروریستی بپردازند، تروریست‌ها را اینجا بیاورند یا ارتباطات تروریستی را فعال کنند. به اعتقاد من، افکار عمومی جهان، کشورهای اروپایی و کشورهای سراسر جهان باید با یکدیگر ائتلاف کنند و به این قضایا در اسرع وقت خاتمه دهند.

و نبرد دوم مربوط است به حضور شبه‌نظامیان رژیم ایران در تمام کشورهای خاورمیانه، در سوریه، یمن، عراق، لبنان، این حضور باید متوقف شود. این طبیعی و عادی نیست که دولتی دست به تروریسم بزند؛ زیرا به‌واقع با تروریسم دولتی سروکار داریم. پس در بین تمام نبردهای بزرگی که باید در مقیاس جهانی پیش ببریم، البته در اروپا و همچنین در سراسر جهان، به اعتقاد من باید در این زمینه بسیار فعال باشیم. باید حول این دو نبرد سریعاً پیش رفت تا ایران هر چه زودتر آزاد شود، دموکراتیک شود با مقاومتی که جهش و رونق تازه‌ای به این کشور زیبا و این مردم خوب خواهد داد. این آرزویی است که من برای سال نو که در آغازش هستیم، دارم.
زنده‌باد مقاومت ایران، زنده‌باد مردم ایران، زنده‌باد صلح و دموکراسی.
بسیار متشکرم. 



ژیل پاروئل، رئیس پیشین کانون وکلای والدواز سخنران دیگر گردهمایی به مناسبت سال جدید میلادی بود. وی گفت:
سال ۲۰۱۸ جنبش شما به‌عنوان یک آلترناتیو قابل‌اعتماد و جدی برای مشکلات سیاسی ایران پیشرفتهای خوبی داشت. سال ۲۰۱۸ همچنین سالی بود که در آن رژیم آخوندها مورد تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفت، رژیمی که در سطح بین‌المللی به‌عنوان یک حکومت یاغی شناخته می‌شود. این‌ها دستاوردهای مثبتی است که باید به‌حساب مقاومت شما گذاشته شود.

 


ژیل پاروئل سپس بابیان خاطراتش در دیدار از اشرف ۳ و گفتگو با رزمندگان آزادی، مشاهدات خود را برای حاضرین بازگو کرد و ابراز اطمینان نمود که با شجاعت و رزم و پشتکار مجاهدان آزادی، پیروزی و آزادی مردم ایران محقق خواهد شد.

پیر برسی رئیس حقوق بشر نوین فرانسه دیگر سخنران این گردهمایی بود وی ضمن تبریک بخاطر برپایی اشرف ۳ توسط رزمندگان آزادی گفت: خواست من این است که مقاومت ایران به‌عنوان آلترناتیو حکومت ایران شناخته شود؛ همان‌طور که سازمان آزادی‌بخش به رسمیت شناخته‌شده بود. این جنبش باید بتواند در نهادهای بین‌المللی نماینده داشته باشد، باید در دادگاه جنایی بین‌المللی بتواند حضور یابد.
پیر برسی افزود: وقتی صحبت از مقاومت ایران می‌کنیم من به یاد مقاومت فرانسه می‌افتم. به یاد می‌آوریم که ژنرال دوگل در ۱۸ ژوئن ۱۹۴۰ در لندن تنها بود. ولی وقتی آنجا را ترک کرد، یک حکومت را از هیچ ساخته بود می‌خواهم که در همین روند، مقاومت ایران که بسیار خوب سازمان‌دهی شده است بتواند کار خود را در سطح بین‌المللی ادامه دهد.

سخنران دیگر این گردهمایی ژان پیر برار نماینده پیشین مجلس ملی فرانسه بود وی با اشاره به نام‌گذاری تروریستی معاونت امنیت داخلی وزارت اطلاعات رژیم آخوندی توسط اتحادیه اروپا گفت: امروز رژیم آخوندها بیش از گذشته منزوی است. تدابیری که اخیراً در سطح اتحادیه اروپا علیه اوباش جنایتکار رژیم اتخاذ شد، گامی است در مسیر درست. انتظار برای این گام البته بسیار طول کشید، اما بالاخره برداشته شد.
ژان پیر برار در ادامه افزود:
این کار خودبه‌خود انجام‌نشده است. قبل از هر چیز تحقق آن را مدیون شما هستیم که در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داشتید. چندین و چند بار دراین‌باره صحبت کردیم؟ اما هرگاه از شما دفاع می‌کردیم، اغلب به ما گفته می‌شد که این‌یک سازمان تروریستی است، یک فرقه است. امروز هم گاه‌وبیگاه همین را می‌شنویم، اما بسیار کمتر، که به این معنی است که علف‌های هرز هنوز کاملاً ریشه‌کن نشده است. باید به تلاشمان ادامه دهیم. اما اینکه شما توانسته‌اید در مراحل مهمی از مبارزه خود موفق شوید، این را مدیون مردم ایران هستیم که شما ستون فقرات آن به شمار می‌روید. این مردمی که با عزم راسخ و شهامت بسیار در برابر تمام امواج مخالف مقاومت کرده، ضربه خورده و خون خود را برای بارور کردن زمین میهن خود ایران داده است.

درعین‌حال این موفقیت را مدیون عنصری هستیم که من هرگاه با برخی اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران صحبت می‌کنم، مرا شگفت‌زده می‌کند، که همان روشن‌بینی سیاسی، توان تحلیل، عزم جزم و پشتکار و سخت‌کوشی شماست. چراکه کشورتان را دوست دارید و برای آن صاحب بینش هستید. ژنرال دوگل یک بینش خاص برای فرانسه داشت. شما هم برای ایران بینش خود رادارید و مانند ژنرال دوگل که عادت داشت هر آنچه را که در ذهن داشت بیان کند، نه‌تنها برای کشورتان که برای جهانی که ایران با مردم بزرگ خود و با سنن باستانی خود باید نقش مهمی در آن ایفا کند، دارای بینش هستید.
 حال وظیفه ما چیست؟ باید به نحو ملموس و مشخص با شما همبستگی داشته باشیم همبستگی با عمل تحقق می‌یابد و در همین زمان حاضر، تا فردا وقتی مردم ایران بر دیکتاتوری پیروز شدند، بتوانیم بگوییم هر چه از دستمان برمی‌آمده کرده‌ایم و تنها تماشاچی نبوده، بلکه همراه و همقدم بوده‌ایم.
تشکر می‌کنم سال نو مبارک.

 (ادامه دارد)