رئیس‌جمهور آمریکا : تاکید بر ادامه حضور نظامی این کشور در عراق برای نظارت بر اقدامات رژیم آخوندی

 

 


دونالد ترامپ که با تلویزیون سی.بی.اس مصاحبه می‌کرد، گفت: علت ادامه حضور آمریکا در عراق نظارت دقیق بر رژیم ایران است چون این رژیم یک مشکل واقعی است. ما یک پایگاه فوق‌العاده پیشرفته نظامی در عراق داریم. این پایگاه کاملاً قادراست تمام خاورمیانه را کنترل کند. ما کل منطقه را رصد می‌کنیم و خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا  افزود: ما به نظارت و دیدبانی خود ادامه خواهیم داد و اگر مشکلی را به بینیم مثلاً اگر کسی بخواهد سلاح اتمی یا سلاح‌های دیگر بسازد، قبل از این‌که چنین کاری انجام دهد ما متوجه می‌شویم..
رئیس‌جمهور آمریکا افزود: من به تیم‌های اطلاعاتی که در پایگاه عراق مستقر هستند کاملاً اعتماد دارم اما اگر آن‌ها بگویند رژیم ایران صلح‌جو است من صد درصد با آن‌ها مخالفت خواهم کرد. این رژیم یک رژیم وحشی است که مردم ایران را به قتل می‌رساند و شکنجه می‌کند.

دونالد ترامپ درباره خروج آمریکا از برجام گفت: وقتی من آن قرارداد وحشتناک اتمی را متوقف کردم، به ناگهان آن‌ها در یک مشکل بسیار بزرگ مالی گرفتار شدند. بگذارید ببینیم چه چیز دیگری اتفاق خواهد افتاد.
رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا مبنی بر این‌که رژیم آخوندی پیگیری سلاح هسته‌ای را متوقف کرده، رد کرد و گفت: من با گزارشی که آن‌ها ارائه داده‌اند مخالف هستم.

ترامپ درباره اشتباهات نهادهای اطلاعاتی اضافه کرد: آن‌ها در مورد عراق گفته بودند که دولت(سابق) آن کشور سلاح اتمی دارد، انواع سلاح‌های کشتارجمعی دارد. کارشناسان اطلاعاتی نفهمیدند که چه اشتباهی را مرتکب شدند آن‌ها ما را در یک جنگ جهنمی وارد کردندکه ما هرگز نباید وارد می‌شدیم. و ما هفت تریلیون دلار برای آن خرج کردیم و ژوئن‌های زیادی را از دست دادیم.
دونالد ترامپ در این مصاحبه تأکید کرد که به مشاور امنیت ملی خود جان بولتون اعتماد دارد.