آخوند لاریجانی: نظام بخاطر اینستکس، اف ای تی اف و کنار گذاشتن برنامه موشکی را نمی‌پذیرد

 

 

آخوند صادق لاریجانی، رئیس تشخیص مصلحت نظام آخوندی اعلام کرد: ازآنجاکه سازوکار جدید اروپایی برای تجارت با رژیم مشروط به تن دادن به اف ای تی اف و کنار گذاشتن برنامه موشکی است، حکومت ‌آخوندی آن ‌را نخواهد پذیرفت.


آخوند لاریجانی گفت: «اروپایی‌ها بعد از ۹ ماه که دائماً در حال معطل کردن و مماطله بودن حالا بعد از ۹ ماه آمدند یک سازوکار مالی درست کردند اینستکس که می‌خواهند این‌طوری به یک نحوه و یک ظرفیت بسیار محدودی مسئله تجارت مالی اونهم نه عین مال جمهوری اسلامی را، عین پولش را،  بلکه غذا و دارو و این‌ها به جمهوری اسلامی بدهند.

آمریکایی‌ها با اون شیطنت شون و رذالت شون از برجامی که دو سال پایش ایستاده بودند؛ بیرون رفتند حالا اروپایی‌های مدعی برجام که بنا بود فواید برجام را برای جمهوری اسلامی، این‌ها را محقق بکنند؛ تبدیل شد به یک سازوکار مالی محدود: اینستکس،  و او نهم دو تا شرط عجیب‌وغریب به‌حسب گزارشات متن راندیدم دو تا شرط عجیب‌وغریب که یکی بحث اف.ای.تی.اف را باید جمهوری اسلامی ایران بپذیره بعد در بحث موشکی وارد مذاکره بشه .

این شرط و شروط‌های تحقیر‌آمیز را به هیچوجه جمهوری اسلامی نه می‌پذیرد و نه باید هم بپذیره؛ دولتمردان ما باید توجه داشته باشند بنا نیست به بهای باز کردن یک آبراه کوچک هر آنچه را که آن‌ها بخواهند تن به خواسته‌هایشان بدهیم.