ونزوئلا - اعمال تحریم ۱۳ کشور آمریکای جنوبی و کانادا علیه نیکلاس مادورو

 

۱۳کشور آمریکای جنوبی و کانادا که گروه لیما را تشکیل می دهند تصمیم گرفتند تا با اعمال تحریم‌هایی دولت نیکلاس مادورو را تحت فشار قرار بدهند.

وزرای خارجه کشورهای گروه لیما در اجلاس روز دوشنبه خود در اوتاوا پایتخت کانادا این تصمیم گیری را پس از حمایت ۱۰ کشور اروپایی از خوان گوایدو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و رئیس مجلس این کشور اعلام کردند.
نمایندگان کشورهای عضو گروه "لیما" همچنین تصمیم گرفتند تا دسترسی دولت مادورو به منابع مالی آن کشور در خارج از مرزهای ونزوئلا را قطع کنند.
کشورهای عضو گروه "لیما" از ارتش ونزوئلا خواستند تا به حمایت و پشتیبانی خود از نیکلاس مادورو خاتمه داده و به پشتیبانی از خوان گوایدو، رهبر ۳۵ ساله اپوزیسیون این کشور روی آورد.
کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا پس از نشست نمایندگان کشورهای وابسته به گروه "لیما" ... گفت کشورهای این گروه درباره راه‌های حمایت خود از ونزوئلا پس از به سر کار آمدن یک دولت جدید و دموکراتیک نیز گفت‌وگو کرده‌اند.
در گروه "لیما" از جمله کشورهای آرژانتین، برزیل، کانادا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، پاناما، پاراگوئه و پرو عضویت دارند.
در همین حال آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد به‌خاطر جلب اعتماد به پیشنهاد سازمان ملل جهت راه حل سیاسی برای بحران ونزوئلا از هیچ گروهی در این کشور حمایت نخواهیم کرد.