واکنش ذلت بار رژیم آخوندی از تاکید شورای وزیران اتحادیه اروپا بر تروریسم حکومت ‌آخوندی

 

وزارت خارجه حکومت آخوندی در قبال بیانیه اتحادیه اروپا واکنشی غیظ آلود و همراه با سرخوردگی ولی درعین حال ذلت بار نشان داد.

وزارت خارجه رژیم در این بیانیه با سوز و گداز از تاکید شورای وزیران اتحادیه اروپا بر تروریسم حکومت ‌آخوندی در کشورهای اروپایی، نوشت: طرح اتهامات بی پایه ای همچون طراحی و یا اقدام تروریستی در اروپا از ابتدا بی اساس و تعجب برانگیز بود».
وزارت خارجه رژیم سپس با غیظ و کین توزی علیه مجاهدین و مقاومت ایران و باذلت ودرماندگی افزود:«ابراز نگرانی اروپایی ها در شرایطی که گروههای تروریستی در اروپا آزادانه فعالیت می کنند، نه تنها در شرایط کنونی سازنده نیست بلکه در راستای اهداف معاندینی است که خواهان تیرگی روابط ایران با اروپا هستند».

تلویزیون رژیم ضمن پخش بخشهایی از این بیانیه، در سوز و گداز مفصلی از جمله گفت:
شورای اروپایی دیشب جمعبندی رایزنیهای خود برای رابطه با ایران را در قالب بیانیه ۱۲ بندی منتشر کرد. در این بیانیه برخلاف وعده اولیه اس.پی.وی خبری از دور زدن تحریمهای آمریکا و تضمین فروش نفت ایران نیست. به جز یک بند که درباره پشتیبانی از تجارت با ایران، آن هم به صورت مبهم، گفته در ۱۱ بند دیگر تقریباٌ‌هیچ نشانه‌ای از دادن تضمین به ایران برای دادن تأمین منافع اقتصادی برجام نیست.
در بند پنج بیانیه از ایران خواسته شده اف.ای.تی.اف را تصویب کند.
در بند شش و هفت و ده نیز نفوذ و تأثیرگذاری ایران در منطقه به ایجاد تنش تعبیر شده، با این حال، اذعان شده که مسائل منطقه‌ای بدون حضور ایران قابل نیست.
شورای اروپایی هم‌چنین در بند ۹ بیانیه بار دیگر موضوع دفاعی و موشکی ایران را وارد بحث کرده و ضمن ابراز نگرانی از دقت موشکهای ایرانی گفته، ایران از این فعالیتهای پرهیز کند.
شورای اروپا حرفهایی که آمریکا درباره موضوع حقوق‌بشر در ایران را هم تکرار کرده و در پایان خواستار مذاکره درباره همه آن‌چه که اروپا مسائل نگران‌کننده می‌خواند شده است.

تلویزیون حکومتی درباره بیانیه وزارت خارجه رژیم گفت: در واکنش به این بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان هم بیانیه صادر کرده و ضمن غیرسازنده خواندن آن گفته، فعالیتهای دفاعی ایران صرفاٌ دفاعی، بازدارنده و بومی است و این موضوع هر گز در دستور کار مذاکره ما با دیگر کشورهای نبوده و نخواهد بود.
در این بیانیه آمده است: اظهارنظر نگرانی درخصوص وضعیت حقوق‌بشر در ایران در شرایطی که جایگاه برتر ایران در منطقه به لحاظ رعایت موازین حقوق‌بشر بر همگان آشکار است، منحرف کردن افکار عمومی است.
وزارت امور خارجه تأکید کرده است، برای ما جنبه‌های اقتصادی برجام و انتقاع ایران از آن اهمیت بسیار بسزایی دارد و چگونگی اجرای تعهدات طرفهای اروپایی برجام می‌تواند ملاک و محکی تعیین‌کننده در تنظیم مناسبات آتی ما باشد.
بیانیه تصریح کرده است مرتبط کردن اجرای این سازوکار که از تعهدات ذاتی برجامی است، با اف.ای.تی.اف پذیرفتنی نیست.

گزارشگر رژیم: اما داستان این تحریمها چیست، شب گذشته اروپا بیانیه‌ای ۱۲ بندی موسوم به جمعبندی درباره ایران را منتشر می‌کند که در چهار بند ابتدایی به گونه‌ای از برجام حمایت می‌‌شود.
اما این بیانیه هشت بند دیگر هم دارد. هشت بندی که اجرای ساحات یا همان سازوکار حمایت از تبادلات تجاری را منوط به شرط و شروطهایی می‌داند که به نوعی دخالت در امور داخلی ایران است. ابتدا از ایران می‌خواهد سریعاٌ اف.ای.تی.اف را تصویب و آن را اجرایی کند. سپس بدون توجه به نقش مؤثر ایران و محور مقاومت در مقابله با تروریستها از ایران میخواهد در نفوذ خود در سوریه و یمن کاسته و در منطقه دخالت نکند. در سه بند دیگر هم وارد مسائل حقوق‌بشری می‌شود. خواستار لغو مجازات اعدام برای قاچاقچیان می‌شوند و نسبت به اتهام نادرست قبل نسبت به ایران در مورد ترور چهره‌های مخالف در کشورهای هلند، دانمارک و فرانسه هم موضعگیری می‌کنند و سریعاٌ میخواهند ایران به این اقدامات پایان دهد.

گزارشگررژیم: می‌گویند ایران باید به تلاشهایش در افزایش برد و قدرت موشکهایش پایان دهد زیرا خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و باعث تشدید بی‌اعتمادی می‌شود. صریح‌ترین سخنان و نزدیکترین مواضع به موضعگیریها آمریکا.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم و هم‌چنین شماری از اعضای مجلس ارتجاع با سرخوردگی و غیظ گفتند: قاسمی سخنگوی وزارت خارجه رژیم: انتقادات زیادی ما به بیانیه‌ای که صادر شد داریم و ایرادهای بسیاری وجود دارد. آنها فکر می‌کنم هنوز با واقعیتهای جمهوری اسلامی ایران، هنوز به طور کامل آشنا نیستند و به تکرار برخی از مسائل و مواضعی پرداختند که در واقع به طور کامل و روشن مواضع جمهوری اسلامی ایران برای اونها چه در مورد بحث سوریه چه در مورد یمن روشن بوده. 
اصغر سلیمی، نماینده مجلس رژیم: اتحادیه اروپا کاری رو بدون مشورت آمریکا انجام نمیده و کارهایی که الان انجام میده در مسیر خود آمریکا هست.
رحیم زارع نماینده مجلس رژیم: این بندها همان بندهایی هستش که که خود آمریکا هم دنبالش بود اینها در یک قالب دیگه، در یک پوست دیگه خواسته‌های آمریکا رو دنبال می‌کنند و اروپا هم نشون داد حالا برای اون سامانه مالی که از ۹ ماه قبل در دستور کارش داشت ما با شفاف نیست.
حشمت‌الله فلاحتی رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم: در هشت بند ادعایی ما اجازه نمی‌دیم که دوباره زمان‌کشی در قالب یه چیزی تحت عنوان گفتگوی انتقادی به مذاکرات و مناسبات ایران و اتحادیه اروپایی شکل بگیره.

رویتر درمورد بیانیه وزارت خارجه رژیم گزارش داد: رژیم ایران روز سه شنبه بیانیه اتحادیه اروپا حول برنامه موشکی و سیاستهای منطقه یی این کشور و نقض حقوق بشر و توطئه در خاک اروپا را رد کرد و آن را «بی پایه» و «غیرسازنده» خواند.
رویتر به نقل از این بیانیه افزود: طرح اینگونه اتهامات بی پایه و پوچ در حالیکه گروههای شناخته شده و جنایتکار در اروپا آزاد هستند در این مرحله غیرسازنده بوده و در امتداد اهداف دشمنان می باشد که در صدد هستند روابط با جمهوری اسلامی را را تضعیف کنند.