کنفرانس بین المللی در بروکسل، تروریسم رژیم ایران، تهدید آن برای اروپا و سیاست درست در برابر تروریسم آخوندها

 

در کنفرانس بین المللی در بروکسل که به منظور بررسی تهدیدات روز افزون تروریسم دولتی رژیم آخوندی تشکیل شده بود، مقامات پیشین، و کارشناسان و متخصصان بین المللی مبارزه با تروریسم در سالن رزیدانس پالاس سخنرانی کردند و طی آن اطلاعات جدیدی در مورد فعالیتهای تروریستی رژیم ارائه شد و همچنین راههای مقابله با تهدید رو به افزایش تروریسم رژیم آخوندی علیه کشورهای اروپایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این کنفرانس،
لوئیس فری، مدیر پیشین اف بی آی
جولیو ترتزی، وزیر خارجه پیشین ایتالیا
دکتر آلخو ویدال کوادراس، رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت
ایو بونه، مدیر پیشین اطلاعات فرانسه
کلود مونیکه، متخصص امور تروریسم از مرکز امنیت و استراتژیک اروپایی
و فرزین هاشمی از کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران شرکت و سخنرانی کردند.
سخنرانان در کنفرانس بین الملی بروکسل، به تشریح تروریسم رژیم بویژه در کشورهای اروپایی و سوء استفاده رژیم از سفارتخانه هایش برای پشتیبانی از طرحهای تروریستی رژیم پرداختند و خواستار تعطیلی دفاتر و سفارتهای رژیم و نامگذاری تروریستی سپاه و وزارت اطلاعات حکومت آخوندی شدند.

دکتر آلخوویدال کوادراس-رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت
دکتر آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت که مدیریت این کنفرانس را بعهده داشت.
وی طی سخنانی گفت: در سال گذشته ما شاهد چندین توطئه تروریستی رژیم ایران در اروپا و امریکا بودیم. تعدادی از مامورین و دیپلماتهای رژیم ایران دستگیر شده اند. و هم اکنون در انتظار حکم دادگاه در امریکا و اروپا هستند. ۵ دیپلمات دیگر شامل یک سفیر بخاطر دخالتشان در توطئههای تروریستی در خاک اروپا اخراج شده اند.
دکتر آلخو ویدال کوادراس با نقل بخشهایی از سخنرانی جواد ظریف وزیر خارجه رژیم آخوندی در مجلس رژیم که گفت هیچ اقدامی در ایران صورت نمی گیرد مگر اینکه با اجازه خامنه ای ولی فقیه نظام آخوندی باشد، خواستار لیست گذاری سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و سران رژیم آخوندی بخاطر هدایت اقدامات تروریستی در خاک اروپا شد.

دکتر آلخو ویدال کوادراس افزود: نمونه ای اتفاق افتاده و گفته های مقامات رسمی رژیم ایران و حقایق موجود به ما نشان می دهد بی شک با رشد تروریسم حکومتی رژیم ایران مواجه هستیم. که اروپا و امریکا را هدف قرار داده است.
ما باید سریعا واکنش نشان دهیم برای خنثی کردن این حملات و شهروندان خودمان را حمایت کنیم.
علیرغم بی میلی مقامات اتحادیه اروپا و تیم اووضعیت بقدری وخیم شد که اتحادیه اروپا ماه قبل مجبور شد بطور جامع تصمیم بگیرد که علیه رژیم ایران تحریم اعلام کند. و مدیر امنیت داخلی و معاون وزیر اطلاعات رژیم ایران را در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار بدهد.در همین حال سرمایه برخی از مقامات آن در اروپا مسدود شده است.
اما سوال این ااست. چرا یک شعبه اطلاعات ایران و نه تمام آن به لیست تروریستی اضافه نشده است؟
چرا اتحادیه اروپا سپاه پاسداران ایران را در لیست سیاه تروریستی نمیگذارد که توسط آمریکا در لیست تروریستی گذاشته شده است. که مسول اعمال تروریستی زیادی در کشورهای دیگر است.
و چرا ولی فقیه و رئیس جمهور رژیم ایران را در لیست تحریم ها قرار نمیدهید ؟ چرا که تصمیم گیرنده های اصلی و مسول این توطئه ها هستند.
اتحادیه اروپا نگران اقدامات تروریستی رژیم ایران در خاک خودش است چرا با اینحال بر سر تجارت با رژیم ایران مثل همیشه تاکید دارند. و در حال راه اندازی مکانیزم جدید برای دورزدن تحریمهای امریکا هستند؟
ما نمیتوانیم روابط نرمال با رژیمی داشته باشیم که شهروندان را در اروپا وآمریکا مورد هدف قرار میدهد.
سیاست مماشات اتحادیه اروپا توسط سران رژیم ایران اینطور برداشت میشود که چراغ سبزی برای اقدامات سرکوبگرانه در داخل و خارج ایران است. این سیاست کاملا نتایج عکس دارد.رهبران اتحادیه اروپا تاکید میکنند که معامله اتمی با ایران با امنیت اتحادیه اروپا همخوانی دارد. ولی بطور متناقضی شاهد هستیم که این توطئه های تروریستی و اقدامات بمبگذاری رژیم ایران در اروپا درست بین سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ پس از امضای قرارداد اتمی اتفاق افتاده است.

جولیو ترتزی-وزیر خارجه پیشین ایتالیا
جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا سخنران دیگر کنفرانس بین المللی بروکسل بود. وی در سخنان خود گفت: از زمان به قدرت رسیدن خمینی وجه ممیزه سیاست رژیم ایران عبارت بوده است از سرکوب وحشیانه و خشونت و این روند، بدتر شده است. خرابکاری تهران و بی‌اعتنایی‌اش به قانون بین‌المللی، قطعنامه‌های سازمان ملل، حقوق بشر و حاکمیت قانون روز به روز افزایش یافته است. باید به طور خاص وقتی در بروکسل صحبت می‌کنیم یادآوری کنیم که بر طبق معاهده‌های اتحادیه اروپا، تمام کشورهای عضو باید اجباراً از اصول این اتحادیه که در زیر می آورم در هر یک از روابطشان با کشورهای ثالث حمایت کنند.

جولیوترتزی سپس با برشمردن اصول اتحادیه اروپا در مقابله با تروریسم گفت: ولی این اصول، این اجبارات تام، در اغلب موارد اگر نگویم همیشه، وقتی نوبت به رژیم ایران رسیده مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته‌اند. سکوت کر کننده، ویژگی برجسته مسئولین سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا در بروکسل بوده است. آنها هرگز در مورد جنایات علیه بشریت که نیروهای وابسته به رژیم ایران در سوریه مرتکب می‌شوند صحبت نمی‌کنند.
همچنین نقض فزاینده و گسترده حقوق بشر را که سازمان ملل گزارش کرده محکوم نمی‌کنند. به نظر نمی‌رسد که اهمیتی برای تهدیدات واقعی یا ناکام مانده رژیم ایران علیه سایر کشورهای منطقه قائل باشند.

وزیرخارجه پیشین ایتالیا با یادآوری نامه نگاریهای خود و شماری از نمایندگان پارلمان و شخصیتهای سیاسی ایتالیایی به دولت این کشور در رابطه با توطئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی ایران آزاد در پاریس، اقدامات برخی کشورهای اروپایی علیه تروریسم رژیم از جمله فرانسه و بلژیک و دانمارک و نروژ را ستود و از ممنوعیت پرواز هواپیماهای شرکت ماهان وابسته به سپاه پاسداران توسط دولت آلمان استقبال کرد. جولیو ترتزی در ادامه تهدید سایبری رژیم آخوندی بویژه برای کشورهای اروپایی را مورد بررسی قرار داد و اقدامات شرکتهای فیسبوک و توئیتر برای مقابله با پراکندن اطلاعات دروغ و جاسوسی رژیم بویژه علیه مجاهدین و مقاومت ایران را بررسی کرد.

وی در پایان نتیجه گیری کرد: بنابراین، اقدامات بسیار مادی هست که اروپایی‌ها، اعم از کشورهای عضو و نهادها باید در پیش بگیرند. کشورهای عضو باید قبل از هر چیز قوانین و مقررات ضد تروریستی خود را اعمال کنند.
دیپلماتهایی که متهم به شرکت در طرح‌های تروریستی هستند باید فوراً اخراج شوند. این کار فقط در مورد بزرگترین پرونده، یعنی دیپلمات رژیم در وین صورت گرفت. ولی کار بسیار بیشتری هست که باید انجام شود، یعنی اخراج و بستن سفارتهای رژیم ایران که سرچشمه دستورات و پشتیبانی لجستیکی هستند.
این باید یک سیاست قاطع باشد. من مشکلات را به طور کامل درک می‌کنم. برای انجام این کار باید شجاعت بسیار بیشتری در بین رهبران اروپایی وجود داشته باشد. ولی موضوع، سلامت و امنیت مردممان است.
و در آخر، توجه ویژه برای اقدام متقابل در برابر تهدید سایبری رژیم ایران ضروری است. این تهدیدات شکلها و ساختارهای متفاوتی دارند ولی باید با تهدید مشخص سایبری از ایران، به طور خاص برخورد شود.