رئیس جمهور آمریکا: رژیم حاکم بر ایران یک دیکتاتوری فاسد و اصلی ترین حامی تروریسم درجهان است


دونالدترامپ رئیس جمهور آمریکا درسخنرانی سالانه خود در اجلاس مشترک سنا و کنگره که روز ۶فوریده(۱۷بهمن) ایراد شد، حکومت آخوندی را یک دیکتاتوری فاسد توصیف کرد.

وی گفت: دولت من به طور قاطعانه عمل کرده است تا با اصلی‌ترین دولت حامی تروریسم در جهان، یعنی رژیم افراط گرای ایران مقابله کند. این یک رژیم افراطی است و آنها اعمال خیلی بدی انجام می‌دهند. برای تضمین اینکه این دیکتاتوری فاسد هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نکند، من آمریکا را از توافق فاجعه بار اتمی خارج کردم و در پاییز گذشته ما شدیدترین تحریم‌هایی را که تا کنون توسط ما روی حکومتی اعمال شده برقرار کردیم. ما چشمان خود را از روی رژیمی که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهد و تهدید به نسل کشی یهودیان می‌‌کند بر نخواهیم داشت.

رئیس جمهور آمریکا در باره خروج نیروهای این کشور از سوریه و رویکرد خود در خاورمیانه گفت: آمریکا بیش از ۷ تریلون دلار در جنگ‌هایی که در خاورمیانه داشته‌ایم، هزینه کرده‌ و من از دوران کاندیداتوری خود وعده یک رویکرد جدید را داده ام.
وی هم چنین به مذکرات صلح آمریکا در افغانستان اشاره کرد و افزود: همزمان با پیشرفتی که ما در این مذاکرات می‌کنیم، خواهیم توانست حضور نیروهایمان را کاهش دهیم و روی اقدامات ضد تروریستی متمرکز شویم و فی‌الواقع روی اقدامات ضد تروریستی متمرکز خواهیم شد.
دونالد ترامپ در باره بحران ونزوئلا نیز گفت: دو هفته پیش آمریکا رسماً دولت مشروع ونزوئلا و رئیس جمهور جدید آن خوآن گوآیدو را برسمیت شناخت. ما در تلاش مردم ونزوئلا برای بدست آوردن آزادی در کنارشان می‌ایستیم.