تشدید بحران و کشمکش درونی رژیم آخوندی در پی صدور بیانیه جمعبندی اتحادیه اروپا


حکومت آخوندی که برای برون رفت از مهلکه بحرانهای فزاینده، به لحاظ سیاسی روی شکاف اروپا و آمریکا و مشخصا روی برجام اروپایی و سازوکار مالی اروپایی، سرمایه گذاری کرده است، پس از چند ماه آویختن به دامن اتحادیه اروپا، با صدور بیانیه جمعبندی اتحادیه اروپا، بیش از پیش دچار بحران و کشمکش درونی شده است.

کیهان خامنه‌ای در روز ۱۷ بهمن با ابراز نگرانی از شروط اتحادیه اروپا در مورد فعالیت‌های موشکی، و دخالت‌های منطقه‌یی و تروریسم رژیم در کشورهای اروپایی، این بیانیه را سراپا توهین به رژیم، و بیانیه وزرات خارجه رژیم را «حقارت بار و منفعلانه» توصیف کرده و نوشته است: «متاسفانه وزارت خارجه در مواجهه با گستاخی اروپایی، همچنان رویکردی کاملا منفعلانه و تحقیرآمیز را در پیش گرفته است. بیانیه اروپا سراسر توهین و گستاخی علیه نظام است، اما وزارت خارجه در رویکردی حقارت بار و از موضع ضعف در بیانیه خود تاکید می‌کند که از مواضع مثبت اعلامی در بیانیه اتحادیه اروپا استقبال می‌کنیم!». کیهان خامنه‌ای افزوده است: «رونمایی از بسته توهین آمیز اینستکس و در ادامه انتشار بیانیه ۱۲ بندی، محصول تجربه برجام برای اروپایی هاست. تجربه برجام می‌گوید که دولت روحانی به جهت رویکرد غلط «اجرای هر توافق،بهتر از عدم توافق»، وعده نسیه را به جای نقد می‌پذیرد».
روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران هم با لحن مایوسانه نوشته است: «اتحادیه اروپا بار دیگر ... اجرای تعهدات برجامی دیرهنگام خود را به برنامه‌های موشک‌های بالستیک نظام گره زده و از نظام خواسته تا تمامی اقدامات لازم برای احترام به قطعنامه‌های شورای امنیت را اتخاذ کند».این روزنامه افزوده است: «وعد‌ه‌های عمل نشده‌ای که اروپایی‌ها در چند ماه اخیر داده‌اند، حاکی از این است که اروپایی‌ها سعی دارند بدون دادن هزینه‌ای، نظام را در برجام حفظ کنند و در این مرحله در عرصه‌های موشکی و منطقه‌ای امتیاز‌هایی را بگیرند».
وطن امروز از باند دلواپسان هم می پرسد:‌«ورود علنی اتحادیه اروپایی به موضوعات موشکی، منطقه‌ای و حقوق‌بشر چند روز پس از آنکه این اتحادیه تصویب لوایح مرتبط با FATF را از نظام خواسته بود، این سوال را ایجاد می‌کند که از چه جایگاهی از نظام می‌خواهد علاوه بر تعهدات برجامی، درباره منطقه و موشکی نیز کوتاه بیاید؟!».
از باند روحانی به رغم دود و دمهای زبونانه وزارت خارجه و سخنگویش بهرام قاسمی ضرورت مذاکره جویی شنیده می شود.
بهمن طاهر خانی . مجلس آخوندی – ۱۶ بهمن. در خصوص آن چیزی که به عنوان مراوده مالی ایران و اروپا در واقع هست. عرض کنم که ما در حوزه بین الملل موافق ایجاد تنش نیستیم موافق زندگی مسالمت آمیز با ملت ها هستیم. در حوزه بین الملل روابط بین الملل در واقع هم افزایی داشته باشیم. خوب است که ما با اروپا به توافق برسیم. اما سیاستمدارنمان مواظب باشند که توافق خوبی برای مشکلات معیشتی مردم داشته باشند. (تلویزیون رژیم – ۱۶بهمن)

سایت حکومتی فرارو همسو با باند روحانی هم به نقل از یک تحلیل گر این باند به نام علی واعظ از تمایل تلویحی این باند به راه‌کار اروپایی خبر داده و نوشته است: «اگر اینس‌تکس شکست بخورد، نظام ناامید خواهد شد، اگر هم موفق شود، آمریکا از آن خشمگین می‌شود».