رئیس جمهور آمریکا: دولت من قاطعانه با رژیم افراط گرای ایران مقابله می کند

 

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در اجلاس مشترک سنا و کنگره آمریکا، پس از تشریح پیشرفتهای اقتصادی این کشور در دو سال اخیر، در اشاره آشکار به جنگ اشغال عراق و جنگ در افغانستان، گفت: تنها چیزی که میتواند مانع این پیشرفتها شود، جنگهای احمقانه همراه با سیاست بازی یا بازپرسیهای مسخره جناحی است.

ترامپ خاطرنشان کرد در عراق و افغانستان با بیش از ۷ تریلیون دلار هزینه برای آمریکا، حدود ۷ هزار آمریکایی جان خود را از دست داده و بیش از ۵۲ هزار آمریکایی بشدت مجروح شده اند.
وی افزود: من با صدای بلند وعده یک رویکرد جدید را دادم که دیگر درگیر جنگهای بی‌پایان نمیشویم.
رئیس جمهور آمریکا در مورد حکومت آخوندی گفت: دولت من به طور قاطعانه عمل کرده است تا با اصلی‌ترین دولت حامی تروریسم در جهان، یعنی رژیم افراط گرای ایران مقابله کند. این یک رژیم افراطی است و آنها اعمال خیلی بدی انجام می‌دهند. برای تضمین اینکه این دیکتاتوری فاسد هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نکند، من آمریکا را از توافق فاجعه بار اتمی خارج کردم و در پاییز گذشته ما شدیدترین تحریم‌هایی را که تا کنون توسط ما روی حکومتی اعمال شده برقرار کردیم. ما چشمان خود را از روی رژیمی که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهد و تهدید به نسل کشی یهودیان می‌‌کند بر نخواهیم داشت.