ترس و آشفتگی خامنه ای از سخنرانی رئیس جمهور آمریکا

 

خامنه ای با ترس و آشفتگی از سخنرانی ترامپ، تنها به جمله او در مورد شعار مرگ بر آمریکا اشاره کرد:

خامنه ای: گله میکنند که چرا ملت ایران میگویند مرگ بر آمریکا؟ اولا بنده این را برای حضرات بزرگان امریکایی روشن کنم مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ترامپ و جان بولتون و پمپئو مرگ بر اینها یعنی مرگ بر سردمداران ما با مردم آمریکا کاری نداریم... ثانیا تا وقتی که دولت آمریکا و رژیم آمریکا همین شرارت همین دخالت همین خباثت همین رذالت را در اعمال خودش داره این مرگ بر آمریکا از دهان ملت ایران نخواهد افتاد.


ولی فقیه ارتجاع سرخوردگی خود از ناکامی برجام اروپایی و تبدیل شدن ساز وکار مالی به شرکت خصوصی اینستکس را هم برملا کرد ولی درعین حال با نشان دادن ضعف و نیاز حکومت آخوندی توصیه کرد که رابطه با اروپا قطع نشود.
خامنه ای: توصیه ام این است که به اروپایی ها هم اعتماد نکنید در مورد آمریکا هم من از دو سه سال پیش که این بحثهای مذاکرات مربوط هسته ای برقرار بود دائما هم خصوصی به مسئولین میگفتم هم در جلسات عمومی در سخنرانی ها مکرر گفتم گفتم من اعتمادی ندارم به اینها به اینها اعتماد امروز هم دارم راجع به اروپا میگویم غیر قابل اعتماد هستند نمیگویم درباره مسائل مورد ابتلاء و اینها ارتباط نداشته باشید بحث سر این نیست بحث سر این است که به اینها با چشم بدبینی نگاه کنید اینها به هیچی پایبند نیستند.

خامنه‌ای با برآشفتگی از موضعگیریهای دولت فرانسه درخصوص نقض حقوق بشر درایران و اعتراض به برنامه موشکی و جنگ افروزی و تروریسم حکومت آخوندی، به این کشور حمله کرد و به نحو مسخره یی مدعی رعایت حقوق بشر مردم فرانسه شد:
خامنه ای: ببینید توی خیابانهای پاریس مردم شون را دارند کور میکنند مردم تظاهر کننده ای که توی خیابانهای پاریس دارند حرکت میکنند بوسیله نیروهای مسلح دولت فرانسه مورد تهاجم قرار میگیرند بسیاری کور میشوند یعنی اینجور با مردم خودشون رفتار میکنند اونوقت از ما مطالبه حقوق بشر میکنند آخه شما چه کاره هستید که با حقوق بشر چه نسبتی دارید شما؟ یعنی با کمال وقاحت می ایستند یک چیزی را مطالبه میکنند طلبکاری میکنند با لحن خیلی خودخواهانه و تکبر آمیز هم ملاحظه میکنند اینها نمیشه به اینها اعتماد کرد نمیشه به اینها احترام گذاشت.

خامنه‌ای در مورد بروز بحران درونی حاکمیت در نمایشهای حکومتی ۲۲بهمن، که از جمله برسر جلوگیری امام جمعه کرج از سخنرانی علی لاریجانی در مراسم ۲۲بهمن رژیم را مفتضح کرد، هشدار داد و با نگرانی از جنگ گرگها، خطاب به آنها گفت در ۲۲بهمن از تسویه حساب با هم خود داری کنند:

خامنه ای: من اینجا یک سفارشی هم بکنم گاهی توی راهپیمایی ۲۲بهمن دیده میشه، مثلاٌ جنابعالی از فلان آقا خوشتون نمیاد. اونهم اومده توی راهپیمایی مثل شما. بنا می‌کنید علیه او تظاهرکردن و شعار دادن. این درست نیست. اختلاف‌نظرتون، خیلی خوب، یک اختلاف نظریست بالاخره شما اون رو قبول ندارید به هر دلیلی. فلان مسئول رو، فلان رئیس رو،فلان آقا رو، شما قبول ندارید، خیلی خوب اشکالی نداره، اما جای تسویه حساب راهپیمایی ۲۲ بهمن نیست.