پیام ویدئویی جان بولتون به خامنه ای: سالگردهای زیادی برایت نمانده که جشن بگیری

 

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک پیام ویدئویی خطاب به خامنه‌ای گفت: گمان نمی‌کنم سالگردهای زیادی برایت مانده باشد که جشن بگیری.

وی در این پیام گفت: در این چهل سال کار حکومت ایران ظلم بر مردم خود و به وحشت انداختن جهان بوده است. ایران به تلاش خود برای دستیابی به سلاح هسته‌ای برای به وحشت انداختن مردم صلح‌جوی سراسر جهان، و (تولید) موشک‌های بالستیک، به عنوان سامانه مورد استفاده برای حمل این بمب‌ها، ادامه می‌دهد! ایران تحت حکومت آیت‌الله‌ها همچنان بانک مرکزی تروریسم بین‌المللی است و نیروهای نظامی متعارفش در سراسر خاورمیانه - از جمله در یمن، عراق، و سوریه - حضور دارند. اما شاید بدتر از همه این باشد که مردم ایران رنج بسیار شدیدی را متحمل شده‌اند: نرخ بیکاری رکورد شکسته؛ تورم به بالاترین حد خود رسیده؛ و ارزش ریال ایران به شدت کاهش یافته است».
آقای خامنه‌ای با همه ادعاها و تهدیدهایت نسبت به جان رییس‌جمهوری آمریکا، تو به خاطر ارعاب مردم (کشورت) و به طور کلی هراساندن مردم جهان مسئولی (و باید پاسخگو باشی). گمان نمی‌کنم سالگردهای (۲۲ بهمن) زیادی برایت مانده باشد که بخواهی آنها را جشن بگیری

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه در پیامی چهلمین سال حکومت آخوندی را نشانه «چهار دهه شکست و قولهای زیر پا گذاشته شده» توصیف کرد.
در پیام جان بولتون آمده است: بعد از ۴۰ سال، رژیم ایران در محقق نمودن قولهای داده شده اش برای حفظ و محافظت از حقوق اتباع خودش (مردم ایران) شکست خورده است. چهلمین سالگرد رژیم ایران تنها برجسته کننده چهار دهه شکست و قولهای زیرپا گذاشته می‌باشد

جان بولتون نوشت: نهایتا به عهده مردم ایران خواهد بود که جهت کشورشان را مشخص کنند. ایالات متحده از خواست مردم ایران حمایت خواهد کرد و برای تضمین اینکه صدای آنها شنیده شود پشت آنها خواهد ایستاد».

سپاه پاسداران در واکنشی هراس‌آلود از پیامهای رئیس جمهور آمریکا و مشاور امنیت ملی او در خبرگزاری خود نوشت: «دونالد ترامپ» که در ماه های گذشته از هیچ تلاشی برای اعمال فشار به (نظام) کوتاهی نکرده، دوشنبه شب در توییت هایی به زبان انگلیسی و فارسی، (جمهوری اسلامی) را عامل «فساد» و «ترور» توصیف کرده و نوشته است که «مردم ایران که مدت هاست در رنجند شایسته آینده روشن تری هستند.»
نکته قابل توجه در این توییت استفاده وی از تصویر و ادبیاتی است که در روزهای اخیر توسط (مجاهدین)، به کار رفته است.
سپاه پاسداران افزود: جان بولتون نیز با انتشار دو با انتشار دو توییت جمهوری اسلامی را «شکست خورده» توصیف کرده و تلویحا به حمایت از ایجاد ناآرامی در ایران پرداخته است. او یک پیام ویدئویی هم منتشر کرده و باز هم مدعی شده که ایران سالگرد انقلاب های چندان بیشتری را نمی بیند. وی همچنین، (نظام ایران) را به تلاش برای ساخت بمب اتم متهم کرده است.