سخنرانی های شخصیتها در تظاهرات و راهپیمایی ایرانیان در پاریس

 

ادامه سخنرانی های شخصیت های برجسته سیاسی در تظاهرات بزرگ ایرانیان در پاریس به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی

ژرار لوتون - از سندیکای معلمین فرانسه
دوستان عزیز،
بیش از پیش انجمنها و سندیکاهای فرانسوی از هدف یک ایران آزاد حمایت می‌کنند. از شخصیتهایی که از این گردهمایی حمایت کرده‌اند تشکر می‌کنم و در اینجا حضور دارند. ما آنها را دعوت کرده‌ایم و من از آنها دعوت می‌کنم که بر روی سن بیایند.
در میان حامیان هورلان فرانسوا، رئیس سندیکای فاژ اصلیترین سندیکای دانشجویی فرانسه، فرانسوا آمارا، مارسل اوسترو، هتیک رحیمی رمان‌نویس، ادان مژبال، سمیرا موبید در اینجا هستند. حامیانی که در اینجا حضور ندارند عبارتند از سوفیا آمارا، کانتا گیلمن، رافائل پیتی پزشک انساندوست معروف، و هروه کریستوفر دبیر کل سندیکا اف اس یو که از من خواست او را در اینجا نمایندگی کنم.
همچنین تشکر می‌کنم از سازمانهایی که حمایت کرده‌اند منجمله لیگ آموزش و پرورش که همه به اهمیت آن در فعالیتهای آموزش و پرورش در فرانسه واقف هستند. رئیس آن، ژان میشل دوکُنت. هم همچنین این حمایتها گواهی هستند بر کذب بودن برداشت ایرانی بی‌مشکل که حکومت آخوندها با ولی فقیه مادام العمر و رئیس‌جمهوری به اصطلاح «مدره» که رکوردداراعدام در جهان است، تلاش می‌کند القا کند.
ذات این حکومت همانی است که می‌بینیم یعنی نقض حقوق بشر زنان، جوانان و اعضای سندیکاها. در این رابطه پنج سندیکای اصلی فرانسوی در بیانیه مشترکی در تاریخ ۳۱ ژانویه سرکوب کارگران در ایران را محکوم کردند. این سندیکاها عبارتند از ث.اف.د.ت، ث.ژ.ت، اف.اس.یو، سولیدر و اونسا.
همانطوری که سایر سخنرانان گفتند این حکومت اقتصاد را غصب کرده تا جنگها را با فقیر کردن مردم تامین مالی کند. در این رابطه اشاره می‌کنم به برنامه تهدید آمیز موشکهای بالستیکی این حکومت همدست بدترین دیکتاتورهاست و دست به مداخله نظامی به سود بشار اسد می‌زند. این حکومت دست به اعمال تروریستی علیه اپوزیسیون این کشور در خاک اروپا می‌زند. به همه این دلایل ایرانیان داخل کشور بار دیگر از سال ۲۰۱۷ قیام کرده‌اند و طالب آزادیهای بنیادین و جایگزینی دیکتاتوری هستند.
ما در اینجا منتهای همبستگی خودمان را با آنها در آزمایشاتی که با آن مواجهند اعلام می‌کنیم و از برنامه آنها برای استقرار دموکراسی در ایران حمایت به عمل می‌آوریم. همراه با این زنان و مردان و با مقاومت ایران این هدف را دنبال می‌کنیم تا در تهران به منصه ظهور برسد و رویای یک ایران آزاد را محقق کند.

میشل دو ووکولور، نماینده مجلی ملی فرانسه
سلام بر شما خانمها و آقایان، خوشحالم که در میان شما هستم. خانمها و آقایان چهل سال است که شما با امیدی زندگی میکنید که به آن خیانت شد و امروز شما به این خاطر اینجا هستید که بگویید که این امید کماکان در شما شعله ور است و نمی خواهید که به آن خیانت شود. من بدنبال شما خواهم آمد، بخشی از مسیر این تظاهرات را با شما همراه خواهم بود. میدانم که سخت است و بعضی چیزها برای شما خیلی سخت هستند برای خانواده های شما چه آنچه که در گذشته بر آنها گذشت و چه امروز، ولی خوب امروز با شما هستم که شهادت بدهم که به عنوان نماینده مجلس این وضعیت نقض حقوق بشر که به مردم شما، مردم ایران تحمیل شده است قاطعانه غیر قابل قبول است
خانمها و آقایان ایرانی بخصوص شما خانمها که میدانم با سر بلندی و با قدرت از اهداف خود دفاع میکنید من هم با شما هستم تا آنها را به پیش ببریم.

جورج صبرا – رئیس شورای ملی سوریه
مردم سرنگونی رژیم و همه رژیمهای استبدادی مرگ آفرین در جهان را می خواهند.
خانم ها و آقایان.
سلام و رحمت خدا و برکات او بر شما باد.
 روز خشم و پیروزی است. روز خشم شدید علیه جنایتهایی است که رژیم آخوندی حاکم در تهران انجام داده و از ۴۰ سال پیش تاکنون به آن ادامه می دهد.
این جنایتها را نه فقط در حق مردم ایران بلکه در حق خلقهای منطقه هم انجام می دهد. این رژیم یک اختاپوس است. سرمایه های مردم ایران را بلعیده است به کرامت آنها تعدی کرده است جوانان ایرانی را به قتل رسانده است و آنها را به چوبههای دار آویزان کرده است. آزادی را سرکوب کرده است در ایران و در منطقه خاورمیانه.
امروز روز پیروزی هم هست. پیروزی آزادی و آزادیخواهان و مقاومت قهرمان ایران و انقلاب سوریه است که به اذن خدا پیروز خواهند شد.
 روز خشم علیه رژیم ایران است که به دلیل سیاست های فرقه گرایانه و تروریستی اش و به دلیل صدور تروریسم، منطقه را به صحنه دشمنی های مستمر تبدیل کرده است. و این بازوهای تروریستی آن هستند که به اروپا رسیده است. به اینجا در پاریس، در دانمارک و هلند . زمان آن فرا رسیده است که جهان خطرات این رژیم را افشا کند و زمان آن فرارسیده است که به رژیم آخوندی جنایتکار در تهران پایان بدهند.
آزادی فرا خواهد رسید. خلق ها پیروز خواهند شد. چرا که خون شهدا به هدر نخواهد رفت. همه (کوچک و بزرگ) میدانند رژیم تهران فقط یک رژیم تروریست نیست بلکه پدرخوانده تروریسم و دیکتاتورهای کوچک امثال بشار اسد و دیکتاتوری های دیگر در منطقه است.
آزادی برای مردم ایران.
آزادی برای مردم سوریه.
آزادی و دمکراسی برای همه خلقهای جهان.

ژان پیر برار- نماینده پیشین مجلس ملی فرانسه
دوستان عزیز سلام،
نگاهی به پشت سرتان بیندازید، مجسمه شیری را می‌بینید که به شیری که روی پرچمهای شماست شباهت دارد. این شیر به افتخار ژنرال «دانفر روشرو» در اینجا نصب شده. وی در سال ۱۸۷۰ با پانزده‌هزار سرباز فرانسوی در برابر یورش چهل هزار سرباز پروس ایستادگی کرد و به یمن مقاومت آنها، سرزمین «بلفور» در خاک فرانسه باقی ماند.
به یمن شیری که بر پرچمهای شما نقش بسته و به یمن اراده وطن‌پرستان ایرانی، شما آزادی خود را بدست خواهید آورد.
امروز در کجای کاریم؟.
آخوندها به کشتار وطن‌پرستان ایرانی در داخل کشوراکتفا نکرده و سوءقصدها و قتلهایی را در خارج کشور طراحی می‌کنند. باید در این رابطه واکنش نشان داد.
این یک اقدام سیاسی معنی‌دار به شمار خواهد آمد که نشان خواهد داد که ما خواهان مماشات دونبش و همدستی با آنها نیستیم، بلکه خواهان همبستگی با مردم ایران هستیم