بیانیه شخصیتها و روشنفکران فرانسوی: فرانسه باید در کنار مردم ایران بایستد



شماری از شخصیتها و روشنفکران فرانسوی،طی بیانیه یی خطاب به امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور نوشتند: فرانسه، باید در کنار مردم ایران بایستد و از آرزوها و مطالبات آنان برای رسیدن به آزادی و دموکراسی دفاع کند.

در این بیانیه که در لوموند منتشرشده، شخصیتهای فرانسوی نوشته اند:چهل سال است مردم ایران زیر ستم یکی از سرکوبگرترین و آزادی ستیزترین رژیم های جهان زندگی می کنند. جمهوری اسلامی رکوردار اعدام در جهان است و روی کار آمدن حسن روحانی تغییری در این واقعیت تلخ و دردناک نداده است به طوری که هم اکنون هزاران نفر از زندانیان ایران به ویژه کسانی که در هنگام ارتکاب جرم کودک بوده اند در انتظار اجرای احکام اعدام خود هستند.
در بخش دیگری از بیانیه شخصیتهای فرانسوی، آمده است: برغم دستگیریهای گسترده، اعتراضهای اجتماعی در سراسر ایران رخ می‌دهد و مردم سیاستهای جنگ‌افروزانه این رژیم را در منطقه و جهان محکوم می کنند. مردم ایران صریحاً خواستار توقف مداخلات نظامی سپاه پاسداران در سوریه، غزه، لبنان و دیگر کشورهای منطقه‌ای و همچنین توقف حمایت از گروه های تروریستی نظیر حماس و حزب الله لبنان هستند. سپاه پاسداران در این ماجراجویی های خطرناک میلیاردها دلار از سرمایه های مردم ایران را صرف نجات رژیم جنایتکار بشار اسد کرده و با این اقدام شریک جنایت های او شده است.
شخصیتهای فرانسوی خطاب به رئیس جمهور این کشور می نویسند: فرانسه به عنوان "میهن حقوق بشر" نمی تواند در مقابل سرکوب منظم و شدید رژیم حاکم بر ایران ساکت بماند. فرانسه، باید در کنار مردم ایران بایستد و از آرزوها و مطالبات آنان برای رسیدن به آزادی و دموکراسی دفاع کند.فرانسه باید قویاً و بدون هیچ ملاحظه و قید و شرطی تشدید سرکوب رژیم آخوندها را که مسئول نقض گسترده و روزمره حقوق بشر در ایران است، محکوم کند.
باید با صدای بلند یادآوری کردکه فرانسه، در کنار کسانی است که از ارزش های بنیادی جمهوری و دموکراسی فرانسه، یعنی آزادی، عدالت و مدارا حمایت می کند.