کنفرانس مونیخ - برجام “یک درصدی"!!

 

 

همزمان با برگزاری کنفرانس امنیتی در مونیخ که در حاشیه آن ایرانیان آزاده و اشرف نشانان با تجمع اعتراضی خود، ادامه سیاست مماشات با دیکتاتوری تروریستی خامنه‌ای را به چالش کشیدند، ماله کش سیاست‌های خارجی رژیم در سخنانی نسبت به بی آیندگی و پوسیدگی “توافق اتمی" در داخل کشور اعتراف نمود.

جواد ظریف در سخنان خود ازجمله اذعان نمود: «اتفاق‌نظر بر سر پایبندی به برجام حتی در ایران نیز وجود ندارد. او گفت که ۵۱ درصد مردم !! هنوز از برجام دفاع می‌کنند. اما درصورتی‌که اروپا به تعهدات خود در این زمینه عمل نکند، احتمال تغییر رویکرد ایران نسبت به توافق هسته‌ای وجود دارد». ( سایت دویچه وله ۱۷ فوریه ۲۰۱۹)

ترجمان این جملات همان اعتراف به این واقعیت است که در بهترین حالت، این وضعیت تنها به نخ نباتی بنام “یک درصد" وصل می‌باشد و اساساً از هیچ‌گونه حمایت در درون جامعه ا برخوردار نیست. به‌یقین متولی سیاست خارجی رژیم به‌خوبی از “دما سنجی" بنام “تنفر مردم" از دیکتاتوری خامنه‌ای و ادامه سیاست مماشات با رژیم آخوندی و مخالفت با اعطاء هرگونه امتیاز به حکومت، مطلع می‌باشد.

وی در ادامه به ایزولاسیون رژیم در سطح بین‌المللی اعتراف کرده و با انگشت گذاشتن بر وزن و اعتبار مقاومت ایران و مجاهدین می‌افزاید: «سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران ظرف دو سال گذشته خشن‌تر شده و این کشور هدف سرنگونی جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کند».
وزیر امور خارجه ایران به سخنرانی جان بولتون در اجتماع مجاهدین اشاره کرد و گفت که «جان بولتون اعلام کرده که سال آینده مجاهدین می‌توانند جشن خود را در ایران برگزار کنند».

بر این اساس مشاهده می‌شود، تنها این دیکتاتوری مذهبی است که سود و منافع عظیمی از ادامه “توافق اتمی" به دست می‌آورد تا بدین‌سان در سایه آن به سیاست‌های مخرب رژیم درزمینهٔ های موشکی، اتمی، صدور تروریسم و بنیادگرایی در کشورهای منطقه و اسلامی ادامه دهد.

همچنین به‌موازات این واقعیات، باید به تجمع اعتراضی ایرانیان آزاده و اشرف نشانان علیه حضور وزیر خارجه ولی‌فقیه در مونیخ اشاره نمود، امری که به‌یقین مکمل “عمق تنفر ملی" از رژیم آخوندی در داخل را به نمایش می‌گذارد.
تلویزیون اسکای نیوز در گزارشی از تظاهرات مقاومت ایران در مونیخ تأکید کرد: “صدها تن از افراد اپوزیسیون ایران مستقر در آلمان و اروپا تجمع کرده تا به شرکت‌کنندگان در کنفرانس این پیام را برسانند که ظریف هیچ حقی ندارد که به‌عنوان نماینده مردم ایران در این کنفرانس شرکت کند.
خواسته‌هایی برای اخراج هیئت ایران از این کنفرانس وجود دارد.
آن‌ها می‌گویند این نقض صریح حقوق ایرانی‌ها در داخل ایران است و همچنین ایران سعی می‌کند تا منطقه خاورمیانه و حتی اروپا را بی‌ثبات و ناامن کند».