تظاهرات و راهپیمایی در پاریس به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب ضد سلطنتی ۱۹بهمن۹۷

 

 

 بعدازظهر جمعه ۱۹ بهمن ۹۷، برابر با ۸ فوریه ۲۰۱۹، در آستانه سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران، هموطنان آزاده و اشرف نشانها یک تظاهرات در میدان تاریخی دانفر روشرو، و راهپیمایی در خیابانهای پاریس، برگزار کردند.

سخنران بعدی این تظاهرات مهدی سامع بود، وی در سخنانش گفت: 

 خانم‌ها آقایان دوستان و رفقا، خواهران و برادران

ما امروز یک صحنه نبرد علیه نظام جهل و جنایت حاکم بر کشورمان را به جهانیان نشان می‌دهیم. حرکت امروز ما برای دفاع از حق مردم ایران برای تغییر برای دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی، برای ادای احترام به خانواده شهدا و زندانیان سیاسی و پشتیبانی از جنبش دادخواهی آنان برای اعلام انزجار و تنفر از استبداد دینی حاکم بر کشورمان برای دفاع از تهیدستان فرودستان و نادیده شدگان برای پشتیبانی از جنبش روبه رشد کارگران و مزدبگیران، برای رساندن صدای کشاورزان اصفهان که حقابه آنان را چپاول کرده‌اند برای دفاع از سپرده‌گذاران غارت‌شده برای همبستگی با زنان شجاع ایران که علیه تبعیض جنسیتی مبارزه می‌کنند، برای حمایت از خواست رفع تبعیض دینی و ملی و قومی و برای رساندن صدای زنان و مردانی که در 13 ماه گذشته پرشورترین قیام‌ها، خیزش‌ها و جنبش‌ها را آفریده‌اند و برای نشان دادن آنچه در میهنمان می‌گذرد، اینجا هستیم.

پیرامون همه این موارد صحبت‌های زیادی می‌توان کرد. که در این فرصت کوتاه امکان آن وجود ندارد بنابراین من فقط به دو نکته که در سپهر سیاست ایران تعیین‌کننده است اشاره می‌کنم:

یک: خروش مردم ایران برای آزادی از سرفصل‌های مهمی عبور کرده و پس از قیام 10 روزه دی‌ماه سال پیش در بیش از 150 شهر اعتلای نوینی پیداکرده و افق نویدبخشی را نوید می‌دهد.

دو:‌تضادهای درونی در هرم قدرت با خواست این یا آن جناح و باند ایجاد نشده و با تصمیم آن‌ها نیز مهار نمی‌شود ازاین‌رو مبارزه برای سرنگونی رژیم ولایت ‌فقیه در کلیت آن‌یک امر ممکن و تأکید می‌کنم کم‌هزینه‌ترین راه برای استقرار آزادی و عدالت در ایران است . امروز ما در 19 بهمن سال 1397 خورشیدی در اینجا گردآمده‌ایم می‌خواهم یاد کنم از حماسه و رستاخیز سیاهکل ( دست زدن )‌که در شب تیره‌وتار میهن ما در 19 بهمن سال 1349 مشعل مبارزه برای رهایی را برافروختند و اعلام کردند آنکه می‌گفت حرکت مْرد در این وادی خاموش و سیاه برود شرم کند. و یادی کنم از 19 بهمن سال 60 از رزم مجاهدان دلیر موسی خیابانی و اشرف رجوی و همرزمانشان و بالاخره یادی کنم که ما مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران خود را ادامه راهی می‌دانیم که از آستانه انقلاب مشروطه آغاز شد و 40 سال پیش با انقلاب پرشکوه 22بهمن سال 1357 به‌نظام سلطنتی و موروثی برای همیشه خاتمه داد

سپاسگزارم که به من گوش کردید .

 

علی بهرامی از سازمان خبات کردستان ایران در سخنان خود گفت:

دوستان گرامی، اعضای مقاومت ایران

ما اینجا گردآمده‌ایم تا در سرآغاز انقلاب مردم ایران در سال ۱۳۵۷ علیه حکومت ضد مردمی شاه و به یغما بردن این انقلاب کبیر از جانب آخوندهای ستمگر بار دیگر بر مبارزه بی‌امان در برابر حکومت خون‌خوار آخوندی و در مسیر احقاق حقوق مردم ایران که بی‌شک در سرنگون ساختن رژیم جنایتکار و تروریستی و تروریست پرور آخوندی و استقرار حکومتی مردمی و دمکراتیک در ایران که ضامن حقوق اقلیت‌های ایران بخصوص حق خودمختاری برای مردم کردستان را تضمین می‌کند محقق خواهد شد

آخوندهای جنایتکار در مدت قریب به چهل سال نه‌تنها موجب بروز سخت‌ترین شرایط زندگی برای مردم ایران شده‌اند بلکه موجب جنگ ویرانی معضلات اجتماعی و بیکاری و ده‌ها مصائب دیگر گشته‌اند. از جانب دیگر سردمداران رژیم ضد مردمی حقوق ابتدایی مردم ایران را به شیوه وقاحت بار نقض…

آخوندها برای اعمال جنایت‌هایشان به محدوده و جغرافیای ایران بسنده نکرده‌اند بلکه با طرح و اعمال ترور مبارزان ایرانی و کردستانی در کشورهای اروپایی و کشور عراق موجی از جنایت‌پیشگی و رویکرد واقعی این حاکمیت را به نمایش گذاشته‌اند که قریب به چهل سال به اعمال تروریستی در کشورهای اروپایی و کشورهای همسایه ایران ادامه می‌دهند. که جدیدترین آن طرح تروریستی به گردهمایی سالانه مقاومت ایران در تابستان گذشته و ترور یکی از مخالفان رژیم در هلند و چندین طرح و برنامه تروریستی دیگر است.

گذشته چهل سال حاکمیت این رژیم ضد انسانی این واقعیت را به اثبات می‌رساند که مماشات کشورهای اروپایی و آمریکا با آخوندها و امتیازات فراوان و تسهیلات متعدد موجب افسارگسیختگی و شقاوت بیشتر آخوندها…

ما تقاضا داریم جامعه جهانی و بخصوص کشورهای اروپایی با اتخاذ سیاستی قاطع و عدم هرگونه امتیاز به آخوندها به پایان ترور در جهان و پایان جنایت در ایران و در جوار مردم ایران برای سرنگونی حکومت آخوندی باشند. با درود بر روان پاک شهیدان راه آزادی ایران و کردستان. مرگ بر رژیم دیکتاتور آخوندی . سازمان خبات کردستان ایران تشکیلات خارج.

پیر برسی رئیس حقوق بشر نوین فرانسه در سخنرانی خود در تظاهرات پاریس گفت:

رژیمی که این‌همه طی سال‌ها شکنجه و کشتار کرد، مثل یک جانور زخمی در استیصال است. به همین خاطر است که یک جانور زخمی خطرناک است. شما میدانید که چقدر تلاش کرد که در سالی که گذشت دست به اقدام تروریستی بزند. من‌جمله علیه شما ـ می‌خواستم بگویم شما – ولی باید بگویم علیه ما مجاهدین خلق ایران و مقاومت ایران. و تا وقتی‌که حیوان زخمی نمرده است باید مبارزه را ادامه داد. متشکرم. شجاع باشید.

 

آزاده عالمیان ‌در سخنان خود در تظاهرات پاریس گفت: 

دوستان عزیز

قبل از هر چیز درود می‌فرستم به خلق قهرمان ایران و رهبر تاریخی آن آقای مسعود رجوی .

همچنین درود می‌فرستم به خانم مریم رجوی رییس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران .

و با درود به اعضای این مقاومت، مجاهدین و تمام کسانی که آن‌ها را طی چهل سال سیاهی و تباهی حاکمیت آخوندی در ایران، همراهی کردند. همان‌هایی که رزم فراموش‌نشدنی، طاقت‌فرسا و شکوهمند خود را نشان دادند.

 از این فرصت استفاده می‌کند که درودی بفرستم به کانون‌های شورشی که در داخل و در سرتاسر ایران با فعالیت‌های خود همه اعتراضات و تظاهرات و اعتصاب‌ها را درنهایت به سمت قیام سراسر راهبری می‌کنند . و به‌راستی‌که آن‌ها ادامه‌دهندگان میلیشا در سالهای اول انقلاب هستند.

ما امروز در این محل گردهم آمدیم تا با صدای بلند حمایت خودمان را از برنامه خانم رجوی که در آن ۱۰ ماده ضروری برای رسیدن به آیرانی آزاد، آباد و دموکراتیک پیشنهادشده است، اعلام کنیم.

مرگ بر خامنه ای، درود بر رجوی

 (ادامه دارد)