مایک پمپئو: آمریکا متعهد به رساندن صادرات نفت رژیم ایران به صفر است

 

خبرگزاری رویترز گزارش داد، آمریکا تصمیم گرفته است صادرات نفت رژیم ایران را از ماه «مه» به زیر میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

دو منبع مطلع به رویترز گفتند ایالات متحده قصد کاهش صادرات نفت رژیم ایران تا حدود ۲۰ درصد و به زیر یک میلیون بشکه در روز از ماه مه را دارد این تصمیم را از طریق درخواست از کشورهای وارد کننده نفت این رژیم به اجرا درخواهد آورد.

در دو روز اخیر، مقامهای دولت آمریکا از اقدامات جدیدی در جهت شدت دادن تحریمهای نفتی و مجازات نقض‌کنندگان تحریمهای رژیم آخوندی خبر دادند.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به این که رژیم آخوندی از صادرات نفت و گاز برای پیشبرد اهداف خود در گسترش مداخلات در منطقه استفاده میکند، تأکید کرد: آمریکا متعهد به رساندن صادرات نفت رژیم ایران به صفر است در سریعترین زمان ممکنی که بازار به ما اجازه دهد.
مایک پمپئو که در کنفرانس تغییر شکل انرژی آینده سخنرانی می‌کرد، گفت: رژیم ایران از صادرات انرژی برای گسترش مداخلاتش در سراسر خاورمیانه به ویژه در عراق سوءاستفاده می‌کند و این در حالیست که در ماههای گذشته تلاش کرد که صادرات نفت خام این رژیم به جهان را کاهش دهد و خطر ترور و بی‌ثباتی رژیم ایران در سراسر خاورمیانه را کم کند.

وی از صنعت نفت آمریکا خواست تا در جهت سیاست مجازات بازیگران بد در سطح جهانی همکاری کند و با تسهیل سرمایه‌گذاری، ایجاد شراکتها و مجازات حکومتهایی مانند رژیمهای ایران و ونزوئلا، برای آمریکا و شرکا و متحدانمان امنیت انرژی ایجاد کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با سی.ان.بی.سی نیز گفت: ما میخواهیم رژیم ایران را از منابعی که به تحت پوشش قرار دادن حزب الله لبنان، شبه‌نظامیان حوثی در یمن و لیست کاملی از تروریستها در سراسر دنیا ادامه دهد، محروم کنیم.

برایان هوک مسئول اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: مازاد جهانی نفت به آمریکا کمک می‌کند تا برنامه خود برای به صفر رساندن صادرات نفت رژیم ایران را با سرعت بیشتری پیش ببرد.
وی افزود: از سال ۲۰۱۷ میلادی تا کنون، تحریمها باعث شده درآمد حاصل از فروش نفت توسط رژیم ایران ۱۰ میلیارد دلار افت داشته و اکنون صادرات نفت این رژیم نسبت به سال ۲۰۱۷ حدود یک و نیم میلیون بشکه کاهش یافته است.

در همین حال، سیگال مندلکر، معاون وزارت خزانه داری آمریکا از تشکیل ارگان جدیدی به نام واحد ادغامی مسائل مالی رژیم ایران در این وزارتخانه خبر داد.
مندلکر که در جلسه‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا سخن می‌گفت، درباره این ارگان جدید گفت: ما به منظور بهبود فعالیت های دفتر تروریسم و اطلاعات مالی و انجام هماهنگی های درون سازمانی علیه رژیم ایران اقدام به تشکیل یک واحد ادغامی علیه این رژیم کرده ایم. این واحد دانش ما درباره فعالیت های مخرب رژیم ایران را شکل خواهد داد و به بررسی روش های جدید برای اقدام علیه این رژیم و عاملان غیرقانونی تحت حمایت آن خواهد پرداخت.
معاون خزانه‌داری آمریکا هم‌چنین گفت، رژیم ایران بزرگ‌ترین حامی تروریسم است و آمریکا به فشار حداکثری خود علیه این رژیم ادامه می‌دهد تا با تروریسم، تکثیر تسلیحات و رفتارهای بی‌ثبات‌کننده منطقه‌ایش پایان دهد.
وی افزود: در سال گذشته میلادی، ۷۰۰ موسسه، فرد، کشتی و هواپیمای مربوط به رژیم ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داده و اکنون این لیست ۹۲۷ مورد افزایش یافته است.
سیگال مندلکر با اشاره به اینستکس هشدار داد: هرکسی که از تحریم‌های آمریکا تخطی کند، با عواقب شدیدی مواجه خواهد شد و دسترسی به سیستم مالی و توانایی تجارت با آمریکا را از دست خواهد داد.