تحریمهای جدید امریکا علیه دیکتاتوری آخوندی

 

تحریمهای جدید امریکا علیه دیکتاتوری آخوندی - ۱۴ مهره و ۱۷ نهاد برنامه تسلیحات اتمی رژیم تحریم شدند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ۱۴ مهره و ۱۷ نهاد رژیم ‌آخوندی را که در ارتباط با سازمان پژوهش های نوین دفاعی (سپند) (SPND ) هستند در فهرست تحریمهای خزانه‌داری قرار داده است.

این بیانیه می افزاید: سپند نهادی است که نقشی کانونی در تلاش برای تسلیحات اتمی رژیم ایران داشته و آمریکا سپند را مطابق دستور ۱۳۳۸۲در نوامبر ۲۰۱۴بخاطر فعالیتهای حساس در زمینه تکثیر کشتارجمعی نامگذاری کرده بود.

استیو منوچین وزیر خزانه داری گفت: دولت آمریکا اقدامی قاطع علیه بازیگران در تمامی سطوح در ا رتباط با سازمان نوین پژوهشهای دفاعی (سپند) اتخاذ می کند که از بخش دفاعی رژیم ایران حمایت می کند.
وی افزود: آمریکا به اعمال حداکثر فشار بر رژیم ایران با استفاده از تمامی ابزار های اقتصادی برای ممانعت از دستیابی این رژیم به توسعه تسلیحات کشتار جمعی ادامه می دهد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: تحریم‌های جدید علیه عوامل مرتبط با برنامه اتمی رژیم ایران که کارشناسان قدیمی اتمی را شامل می‌شود، ادامه کارزار فشار حداکثری علیه این رژیم است و آمریکا برای سلب کردن توانایی اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی از رژیم ایران سرسخت خواهد بود

خبرگزاری رویترز گزارش داد: این تحریمها یک روز پس آن است که خامنه ای در روز پنجشنبه گفت مصمم به تقویت توانمندی های تسلیحاتی باوجود افزایش فشار از جانب آمریکا و متحدان آن برای مهار برنامه موشک بالستیک آن است.