وزیر خارجه فرانسه: توافق اتمی چک سفید برای نقض حقوق بشر در ایران نیست

 

وزیر خارجه فرانسه طی سخنانی در مجلس ملی این کشور خطاب به حکومت آخوندی گفت: توافق اتمی چک سفید برای نقض حقوق بشر در ایران نیست.

رویترز: امانوئل ماکرون و دولت او به طور فزاینده یی از آزمایشهای موشک بالستیکی رژیم ایران و حمله خنثی شده علیه یک گروه تبعیدی ایرانی در فرانسه که پاریس گفت اطلاعات رژیم ایران پشت آن بوده، ناراحتند.

وزیر خارجه فرانسه ژان ایو لودریان طی سخنانی در مجلس ملی فرانسه گفت: «تلا شهای ما برای حفظ توافق وین چک سفید به رژیم ایران نیست و قطعاً این یک چک سفید در رابطه با حقوق بشر نیست و برای همین است که فرانسه هر تلاشی را برای آزادشدن نسرین ستوده انجام خواهد داد» .
خبرگزاری رویترز که روز اول فروردین ۹۸( ۲۱مارس ۲۰۱۹‎) سخنان وزیر خارجه فرانسه را مخابره کرد، درگزارش خود از پاریس نوشت: فرانسه به رژیم ایران روز پنجشنبه گفت تلاشهای اروپایی برای زنده نگاه داشتن توافق اتمی به معنی آن نبوده که حکومت تهران چک سفید برای نقض حقوق شهروندان خود داشته باشد.
رویترز افزود: با وجود تلاش فرانسه برای حفظ توافق اتمی، تنشها میان پاریس وتهران در ماههای اخیر افزایش یافته است. رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون و دولت او بطور فزاینده یی از آزمایشهای موشک بالستیکی رزیم ایران و حمله خنثی شده علیه یک گروه تبعیدی ایرانی در فرانسه که پاریس اعلام کرد اطلاعات رژیم ایران پشت آن بوده است، ناراحتند.

درهمین حال روز اول فروردین رسانه های فرانسه گزارش دادند یک مهره حکومت آخوندی به خاطر نقض تحریمهای حکومت آخوندی و انتقال تجهیزاتی که می‌تواند در صنایع موشکی مورد استفاده قرار گیرد، به دام افتاده است.
وی که جلال روح‌الله ‌نژاد نام دارد در روز دوم فوریه هنگامی که از طریق مسکو قصد بازگشت به ایران را داشت در فرودگاه نیس فرانسه دستگیر و زندانی شد. وی نه به صورت تصادفی بلکه به خاطر این که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا او را تعقیب می کردند و از سفر وی به فرانسه آگاه بوده‌اند، دستگیرشده است.