وزیر خارجه آمریکا: روحانی رئیس جمهور رژیم ایران اجازه می دهد تروریستها به اروپا بروند و در خاک اروپا اقدام به ترور‌کنند

 

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد روحانی که رئیس جمهور رژیم ایران است اجازه می دهد تروریستها به اروپا بروند و در خاک اروپا اقدام به ترور می‌کنند.

مایک پمپئو که در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان اجلاس وزرای خارجه ناتو در واشینگتن صحبت می کرد گفت: رژیم ایران براساس یک طرح هماهنگ، به سوء قصد در خاک اروپا دست می‌زند. سران رژیم ایران از جمله روحانی اجازه می دهند که مأموران رژیم به اروپا بروند و افراد را در خاک اروپا به قتل برسانند. این غیر قابل قبول است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: در حال حاضر یک بسیج هماهنگ برای سوء قصد در داخل اروپا وجود دارد. شما شاهد این بوده اید که کشورهای اروپایی به این تهدید واکنش نشان دادند. این یک تهدید واقعی است، چیزی نیست که ساختگی باشد. این توطئه‌ای توسط رهبران جمهوری اسلامی است.
وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: روحانی که رئیس جمهور این رژیم است اجازه می دهد تروریستها به اروپا بروند و در خاک اروپا اقدام به ترور می‌کنند. این غیر قابل قبول است. اینکه در اروپای اجازه داده شود که چنین اتفاقاتی بیفتد غیر قابل قبول است. ما با شرکایمان در سراسر اروپا کار میکنیم تا اطمینان حاصل کنیم که اطلاعات درست را در زمان درست داشته باشیم که این ریسک و این تهدید را کاهش دهیم.
مایک پمپئو افزود: ایالات متحده، قصد دارد تا توانایی رژیم ایران برای دست زدن به چنین اقداماتی را کاهش دهد. تحریمها این رژیم را مجبور می کند که برای دست زدن به ترور منابع کمتری در دسترس داشته باشد. شبه نظامیان وابسته به رژیم در عراق که تحت کنترل این دولت نیستند، کار را سختتر میکنند. این فعالیت شرورانه، امنیت اروپا و کشورهای ناتو را کاهش میدهد.