لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط رئیس جمهور آمریکا



بیانیه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا

امروز، من رسماً طرح دولتم برای نامگذاری سپاه پاسداران رژیم ایران، منجمله نیروی قدس، به عنوان یک سازمان تروریست خارجی تحت بخش ۲۱۹ قانون مهاجرت و تابعیت را اعلام می‌کنم.
این اقدام بیسابقه به رهبری وزارتخارجه، برسمیت شناختن این واقعیت است که رژیم ایران نه تنها یک حکومت حامی تروریسم است، بلکه سپاه پاسداران فعالانه از تروریسم به عنوان یک ابزار سیاست، حمایت مالی کرده و آنرا اشاعه میدهد.
سپاه پاسداران ابزار اصلی حکومت ایران در هدایت و اعمال بسیج جهانی تروریستی‌ این رژیم است.
در این لیست گذاری، برای نخستین بار است که آمریکا بخشی از یک دولت دیگر را بعنوان یک سازمان تروریست خارجی لیست گذاری می کند. این لیست گذاری تأکیدی است بر اینکه اعمال رژیم ایران بطور بنیادین با رفتار سایر دولتها فرق دارد. این اقدام به میزان قابل ملاحظه‌ای ابعاد و وسعت فشار حداکثری ما روی رژیم ایران را گسترش خواهد داد.
 این اقدام، ریسک و خطر هرگونه تجارت و یا دادن کمک به سپاه پاسداران را برای هرکس که به آن مبادرت کند روشن می سازد. یعنی اگر شما مشغول تجارت با سپاه پاسداران هستید، شما دارید از تروریسم حمایت مالی می‌کنید.
این اقدام پیامی روشن به رژیم تهران می‌فرستد که حمایتش از تروریسم عواقب جدی دارد.
ما به افزایش فشار مالی و افزایش هزینه برای رژیم ایران به خاطر حمایتش از فعالیت‌های تروریستی ادامه می‌دهیم تا آنکه رفتار بدخیم و غیرقانونی خود را کنار بگذارد.