امپراطوری مالی سپاه پاسداران در ایران، معرفی کتاب در کنفرانس واشینگتن اسفند ۱۳۹۵


روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ۹۵ در یک کنفرانس افشاگرانه در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن، کتاب ایران: ظهور امپراطوری مالی سپاه پاسداران معرفی شد و طی آن، نقش سپاه خامنه ای در گسترش تروریسم و تشدید دخالتهای رژیم در منطقه و همزمان چنگ اندازی سپاه بر اقتصاد ایران تحت حاکمیت آخوندها برای تامین هزینه های این فعالیتها تشریح شد.

علیرضا جعفرزاده معاون دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن با معرفی این کتاب از جمله تصریح کرد که خامنه‌ای از سال ۲۰۰۵، تحت پوشش «خصوصی‌سازی»، اقتصاد ایران را غصب کرده و آن‌را به‌سمت سپاه سوق داد.
وی افزود: رژیم آخوندی سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار در سوریه خرج می‌کند... سپاه پاسداران، تمامی معیارهای یک سازمان تروریستی خارجی را دارد و لذا باید در لیست سیاه قرار گیرد.
در این کنفرانس هم‌چنین طی یک جلسه بحث و گفتگو با حضور شخصیت‌های سیاسی و کارشناسان آمریکایی، شرکت‌کنندگان ضمن بررسی نقش سپاه پاسداران به‌عنوان عامل اصلی سرکوب رژیم در داخل و صدور تروریسم به خارج، به لیست‌گذاری آن به‌عنوان یک سازمان تروریستی فراخوان دادند.
در این میز گرد که تحت مدیریت سفیر آدام ارلی سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا برگزار می‌شد، شرکت‌کنندگان عبارت بودند از: ویلیام نیتزه Bill Nitze از مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، اد استافوردEd Stafford از مقام‌های پیشین وزارت خارجه آمریکا، مایکل پریجنت Pregent از مؤسسه هادسون و علیرضا جعفرزاده.


کتاب ”ایران: ظهور امپراطوری مالی سپاه پاسداران” روز چهارشنبه توسط بزرگترین گروه مخالف جمهوری اسلامی یعنی شورای ملی مقاومت ایران رونمایی شد.
این تحقیق شامل دو قسمت است: قسمت اول، چپاول عظیم پول و شرکتها توسط خامنه ای و سپاه پاسداران که صادر کننده تروریسم و حافظ حکومت آخوندهاست. این کتاب می گوید «دستگاه خامنه ای همه چیز را به معنای واقعی در خود بلعیده است».
قسمت دوم، هشدار به غرب است. مبنی بر اینکه عواید حاصل از سرمایه گذاری های دوران پسابرجام، و معامله اتمی که توسط دولت اوباما ساخته و پرداخته شد، در بخش خصوصی تزریق نمی شود بلکه منابع خامنه ای و سپاه پاسداران را ، که ایالات متحده آنها را بزرگترین حامیان تروریسم در جهان می نامد، افزایش می دهد.
علیرضا جعفرزاده، معاون دفترنمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن می گوید «این کتاب قصد دارد نشان دهد که در پشت داستان بانکهای رسمی و شرکتهای به ظاهر بدون مشکل، شبکه ای از موسسات تحت کنترل خامنه ای و بازوی ایدئولوژیکش یعنی سپاه پاسداران خوابیده است».
خامنه ای مستغلات و امپراطوری شرکتهایش، از نفت و گاز گرفته تا نان و مرغ را در کمیته اجرای فرمان خمینی سرجمع کرده، که رویترز در سال ۲۰۱۳ تخمین زد که سرمایه اش بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار می شود.
از سال ۲۰۰۵ خامنه ی و سپاه اموال مصادره شده را به «تعاونی» هایی منتقل کردند که چیزی جز شرکتهای دولتی نیستند.
تعاونی سپاه به شکل بنیادی است که کارخانه های اتوموبیل سازی، بنگاه های عمرانی و دیگر منابع را کنترل می کند. سپاه پاسداران همچنین سرمایه گذاری در بخش املاک را از طریق شبه نظامیان بسیج به کنترل خود درآورده است.

واشینگتن تایمز می افزاید:
در حقیقت، این کتاب می گوید «کنترل کمرشکن رژیم بر کل سیستم اقتصادی و رشد محیرالعقول قواعد و مقررات بسیار مخرب و مسدود کننده، جایی برای رقابت بازار آزاد در ایران باقی نمی گذارد.
مخالفان می گویند برجام رژیم ایران را جری تر کرده است سرکوب و به دار آویختن چهره های اپوزیسیون افزایش یافته اند. و ماجراجویی های این رژیم توسعه یافته است. ارتشی ۱۰۰ هزار نفری از شبه نظامیان شیعی در عراق ساخته است که برای همسو نگهداشتن حکومت عراق با اولویت های حکومت ایران از آن استفاده شود. رژیم ایران تمام قد وارد صحنه سوریه شد. مجاهدین مسئولیت بسیاری از جنایات در شهر ویران حلب و اطراف آن را با سپاه قدس می داند.

واشینگتن تایمز در ادامه می افزاید:
یکی از اولویت های خامنه ای در خرج کردن این منابع عظیم مالی، در زمینه موشک های بالستیک است که برخی از آنها قادر به حمل کلاهک اتمی هستند. کتاب تخمین می زند که رژیم ایران ۱۱ میلیارد دلار فقط روی موشکهای بالیستیک قاره پیما بر اساس توافقی در سال ۲۰۰۹ با کشور کره شمالی هزینه کرده است.
مخارج نظامی از ۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ به ۱۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ رسیده است.
رژیم ایران همچنین سالانه ۳.۴ میلیارد دلار برای امنیت داخلی، و ۱.۴ میلیارد دلار برای صدور تروریسم خرج می کند.
کتاب ”ایران: ظهور امپراطوری مالی سپاه پاسداران ”تخمین می زند که رژیم ایران تقریبا سالانه ۱۰۰ میلیون دلار بابت حقوق مزدورانی که تحت نظارت سپاه قدس به سوریه اعزام می کند پرداخت می کرده است.
مخالفان می گویند که نتیجه همه اینها می شود ”یک اقتصاد اختصاص داده شده به تروریسم، سرکوب و جنگ طلبی ”.


سفیر آدام ارلی، سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با سیمای آزادی درباره کنفرانس خبری نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن و انتشار کتاب ظهور امپراطوری مالی سپاه پاسداران گفت: این کتاب نشان می دهد که ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی در دستان ولی فقیه و ارگان‌های تحت کنترل او و در درجه اول، سپاه پاسداران است که از این دارایی‌های حکومتی برای تأمین مالی تروریسم در خارج و سرکوب در داخل استفاده می کنند.

سفیرآدام ارلی ـ سخنگوی پیشین وزارت خارجه سفیر پیشین آمریکا در بحرین
اهمیت این کتاب را می‌توان در سه نکته بیان کرد: اول این که مستند کننده میزان جزییات و اعتبار تصاحب اقتصاد توسط ارگان‌های حکومتی است و نشان می‌دهد، ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی در دستان ولی فقیه و ارگان‌های تحت کنترل او و در درجه اول، سپاه پاسداران است. نکته دومی که مورد بحث قرار گرفت، ارتباط بین کنترل اقتصاد توسط این گروه‌ها و استفاده از دارایی‌های حکومتی برای تأمین مالی تروریسم در خارج و سرکوب در داخل است. کنترل اهرم‌های قدرت اقتصادی یک ضرورت برای رژیم به‌منظور حفظ قدرت سیاسی است. به همین دلیل سومین نکته مهم (کتاب) این است که نشان می‌دهد ارگان‌های حکومتی یا نهادهای باصطلاح غیر دولتی چه هستند، چه کسانی هستند، ترکیبشان چیست، چه نفوذی دارند؟ چون ارتباط بین اقتصاد و ساختار قدرت این‌طور صورت می‌گیرد. نکته آخرم این است که یک خانه به‌سختی می‌تواند بر پایه‌یی فاسد دوام بیاورد؛ این به ما نشان می‌دهد که ساختار اقتصادی جمهوری اسلامی، فاسد است، هم‌چون چوبی که توسط آب پوسیده شده باشد و نخواهد توانست افراد و قدرت آخوندها را حفظ کند. چرا؟ چون اقتصادشان به‌شدت تحت کنترل بانک‌های حکومتی است که نهادهای حکومتی را تأمین مالی می‌کنند. این‌طور نمی‌توانید شغل ایجاد کنید و یک بخش خصوصی پویا داشته باشید و هرگز قادر نخواهید بود مسائلی چون تورم، رکود و کاهش سرانه را حل و فصل کنید. رژیم ایران یک بیماری بی‌درمان دارد که کنترل بر روی اقتصاد است؛ این گزارش همچنین نشان می‌دهد، برخلاف آن‌چه از بیرون مشاهده می‌شود، ساختارهای اساسی این رژیم ضعیف و بی‌ثبات و به‌شدت در قبال ناآرامی‌ها آسیب‌پذیر است. اخبار سیمای آزادی پنجشنبه ۲۱ اسفند ۹۵


علیرضا جعفر زاده: این کتاب که امروز منتشر شد که این جلد کتاب هستش و تیترش. در حقیقت در ۱۷۴ صفحه منتشر شد با جزئیات دقیق از ۱۴ ارگان سپاه‌ پاسداران که چطوری این ۱۴ ارگان که تحت کنترل خامنه‌ای و سپاه‌پاسداران هستند، اموال مردم ایران رو غارت می‌کنند و خرج سرکوب و تروریسم می‌کنند. ما با جزئیات، تمام شرکتهای وابسته به این ۱۴ ارگان رو یک به یک اسم بردیم در این کتاب. ابعاد کنترل مالی رو، مثلا ستاد اجرایی که به وضوح، مفصل در این کتاب راجع بهش صحبت کردیم، ۹۵ میلیارد دلار سرمایه‌اش هستش و،که تماما از غصب غیرقانونی اموال مردم توسط همین خامنه‌ای، ستاد، صورت گرفته. یا ارگانهای دیگه‌ای مثل تعاونی سپاه، تعاونی بسیج، بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید، آستان قدس رضوی و همه ارگانهایی که در اینجا اسم بردیم چطوری نشان دادیم که اینها به اصطلاح اموال را به کنترل خودشون گرفتند، سیستمهای بانکی و مالی رو تحت کنترل خودشون گرفتند و با حذف سوپسیدها، در واقع پول را از جیب مردم ایران، از محرومترین اقشار در‌آوردند و به جیب خامنه‌ای و سپاه ریختند و نهایتا پولها چطوری صرف سرکوب و اختناق و محدودکردن مردم ایران، تو داخل ایران، و صرف تروریسم و صدور بنیادگرایی و برنامه‌های ساختن بمب اتم و برنامه‌های موشکی‌شون کردند. کنفرانس توجه زیادی را به خودش جلب کرد. هم از رسانه‌های مختلف در اینجا حضور داشتند، هم از سفارت‌خانه‌های مختلف، هم از بانکهای فکری و به اصطلاح تونستیم که این بحث رو که در واشینگتن حولش همه متمرکز هستند که آیا سپاه‌پاسداران ظلمت و تباهی که تحت نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نامش هست. آیا بایستی در لیست سازمانهای تروریستی خارجی توسط دولت آمریکا نامگذاری بشه یا خیر؟ که بحث امروز ما، کتابی که امروز منتشر کردیم و اسنادی که ارائه کردیم به وضوح این رو نشون میداد که سپاه پاسداران بایستی در لیست تروریستی قرار بگیره.