کاخ سفید: رئیس جمهور آمریکا رژیم ایران را به خاطر تروریسم مورد حسابرسی قرار میدهد


در پی اعلام رسمی وارد کردن سپاه پاسداران در لیست تروریستی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، سایت کاخ سفید با انتشار فهرستی از فاکتها (فاکت شیت)لیست گذاری سپاه پاسداران را برجسته کرده است.

سایت کاخ سفید می نویسد:

-رئیس جمهور آمریکا رژیم ایران را بخاطر بسیج جهانی تروریسم آن مورد حسابرسی قرار میدهد
-دونالد ترامپ میگوید: رژیم ایران یک حکومت سردمدار تروریسم است. این رژیم موشکهای خطرناک را صادر میکند، به درگیریها در سراسر خاورمیانه دامن می زند و از نیروهای نیابتی تروریست حمایت میکند.
-ترامپ رژیم ایران را با هدف قرار دادن نهاد اصلی پیشبرد بسیج جهانی تروریسم آن، مورد حسابرسی قرار میدهد.

- دولت به منظور مقابله با کارزار جهانی تروریسم رژیم ایران سپاه پاسداران را به عنوان یک سازمان تروریست خارجی (FTO) اف تی او لیست گذاری میکند.
-دولت ترامپ، این گام بی سابقه را به عنوان بخشی از یک تلاش گسترده تر برای مقابله با تروریسم تحت حمایت رژیم ایران در سراسر جهان بر میدارد.
-این اقدام دولت آمریکا، فشار مالی و انزوای رژیم ایران را افزایش خواهد داد و این رژیم را از منابعی که برای فعالیتهای تروریستی خودش استفاده می کند، محروم خواهد کرد.
-این اقدام هشداری در مورد ماهیت سپاه پاسداران به دولتهای دیگر و بخش خصوصی است. سپاه پاسداران برای تامین مالی تروریسم در سراسر جهان از شرکتها و موسسات پوششی استفاده میکند.سودهای ناشی از معاملات تجاری به ظاهر قانونی ممکن است نهایتا از برنامه کار تروریستی رژیم ایران پشتیبانی کند.

-این اولین بار است که ایالات متحده بخشی از یک دولت دیگر را بعنوان یک سازمان تروریست خارجی لیست گذاری می کند.
- این لیست گذاری موید آنست که بکارگیری تروریسم توسط رژیم ایران آن را از هر دولت دیگری کاملا متفاوت میکند.
-رژیم ایران همچنان حکومت اصلی حامی تروریسم دولتی در جهان است و هر سال نزدیک به یک میلیارد دلار برای حمایت از تروریسم هزینه میکند.
ـ دولت آمریکا اقداماتش را علیه رژیم ایران سمت داده، نه مردم ایران که نخستین قربانیان رژیم حاکم هستند و در حاکمیت این رژیم درد و رنج می‌کشند.