حمایت قدرتمند از لیست گذاری سپاه پاسداران در آمریکا

 

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا: دولت آمریکا در مقابل رژیم ایران قاطع ایستاده است.

مایک پنس در پیام خود درباره لیست گذاری سپاه پاسداران نوشت: رئیس جمهور آمریکا سپاه پاسداران را به عنوان یک سازمان تروریستی لیستگذاری کرد. دولت ما در مقابل تهدید رژیم ایران قاطع ایستاده است ما به اعمال حداکثر فشار برای متوقفساختن رژیم ایران از صدور تروریسم به سراسر جهان، ادامه خواهیم داد.


جان بولتون:در حالی که مردم ایران رنج می برند سپاه فاسد و تبهکار پاسداران در تروریسم سرمایه گذاری می کند.
جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد:این حرکت بی سابقه برای تعیین سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی خارجی، نشان می دهد که تعهد آمریکا به حداکثر فشار بر رژیم ایران،تا زمانی که به استفاده از تروریسم به عنوان وسیله ای از حکومتداری پایان دهد، ادامه خواهد داشت.
در حالی که مردم ایران رنج می برند، سپاه فاسد و تبهکار پاسداران، در تروریسم سرمایه گذاری می کند.
اکنون باید برای همه و اضح و روشن باشد که حمایت از سپاه پاسداران برای هرکس که به آن مبادرت کند، با ریسک و خطر همراه خواهد بود.


مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا: بدون لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران صلح و ثبات و امنیت در خاورمیانه امکانپذیر نیست.
سپاه پاسداران تاکنون بیش از ۶۰۰ سرباز آمریکایی را کشته است.
شما نمیتوانید صلح و ثبات و امنیت در خاورمیانه داشته باشید بدون اینکه سپاه پاسداران را تضعیف کنید و این، علت تحریمهای ما و هدف ماست.
ما تلاش می کنیم رفتار شرورانهای را که آخوندهای دزد حاکم برایان در آن شرکت دارند، نابود کنیم.
قاسم سلیمانی شخصی منفور و یک تروریست است. وی و نیروهای تحت امر وی دست در خون سربازان آمریکایی دارند و آمریکا مصمم است هر نهاد یا فردی را که آمریکاییان را کشته باشد پیداکند. این امر مسئولیت ماست و در واقع مسئولیت و وظیفه رئیس جمهور ترامپ است.


وزارت خارجه آمریکا اعلام لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران کنفرانس مطبوعاتی برایان هوک و نیتان سیلز۱۹فروردین ۹۸
برایان هوک‌:‌ ما رویکرد کاملا جدیدی نسبت به این موضوع اتخاذ کرده‌ایم که عبارت است از استمرار فشار حداکثر برای اینکه سپاه پاسداران و رژیم ایران را از درآمدی که برای پیشبرد سیاست خارجی تروریستی خود به کار می گیرد، محروم کنیم.
سپاه پاسداران و حکومت ایران مخالفان خود را نه تنها در خاورمیانه، بلکه در اروپا ترور می‌کنند و ما لایه دیگری از تحریمها را روی سپاه پاسداران اعمال ‌می کنیم تا بخش‌های اقتصادی تحت کنترل سپاه پاسداران را منزوی کنیم.
ما امروز ریسکهای هرگونه همکاری با سپاه پاسداران را برای همه جهان برجسته می‌کنیم و بالا میبریم.
این رژیم همانند یک سازمان مافیایی عمل میکند و دست به تهدید می زند سپاه پاسداران مسئول بسیاری اقدامات سرکوبگرانه در داخل کشور است. بازداشتها، دستگیریها، اذیت و آزارها و قتلها، به میزان زیادی اقدامات سپاه پاسداران است. آنها پیش برنده اصلی سرکوب مردم ایران بودند. و این یک رژیم بسیار خطرناک و تاریک و سنگدل، هم برای مردم ایران و هم برای کشورهایی است که در خط مقدم تلاش برای پاسخ دادن به اعمال تجاوزکارانه اش هستند.
لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران یک فصل دیگر در تحریمها علیه دیکتاتوری آخوندی است و فصلهای دیگری هم در راه خواهد بود و این تلاشی مستمر و متمرکز به دستور رئیس جمهور آمریکا و با حمایت کامل کابینه امنیت ملی اوست.

نیتان سیلز هماهنگ کننده ضد تروریسم نیز گفت: تمامی طرفهای تجاری و همة مقامات خارجی که درپی تعامل و همکاری با سپاه پاسدارن هستند، باید خوب به نتایج آن فکر کنند. قبلا سپاه پاسداران را بخاطر حمایت از تروریسم نامگذاری کرده بودیم؛ ولی امروز این نهاد محکوم شده است به اینکه خودش دست به تروریسم می زند. حمایت مادی از یک سازمان تروریست خارجی جرم جنایی است.


واشینگتن تایمز (۲۰ فروردین ۹۸) ضربه ترامپ به سپاه پاسداران با لیست گذاری تروریستی:
مریم رجوی: این اقدام که باید مدتها پیش صورت می‌گرفت بایستی با لیست‌گذاری وزارت اطلاعات ایران تکمیل شود.

پرزیدنت ترامپ بطور رسمی سپاه پاسداران رژیم ایران را بعنوان یک سازمان تروریستی لیست گذاری کرد و گفت حمایت سپاه پاسداران از تروریسم در عراق و دیگر کشورها غیرقابل قبول است و ضروریست تا پیام «بی سابقه‌یی» فرستاده شود که این موضوع تحمل نخواهد شد...
مقامات رسمی آمریکای گفتند اشخاص و کمپانی هایی که با سپاه پاسداران از جمله نیروی قدس معامله کنند با پیگرد جنایی مواجه خواهند شد.
این اقدام آمریکا تشدید یک بن بست و رودروئی است که بسیاری با نگرانی می گویند دیگر راه‌حل سیاسی ندارد.
پمپئو به فاکس نیوز گفت «شما نمیتوانید بدون تضعیف سپاه پاسداران، به صلح، امنیت و ثبات در این منطقه دست یابید».

شورای ملی مقاومت ایران که ائتلافی از مخالفان رژیم تهران است، با استقبال از این اقدام گفت: پرزیدنت ترامپ باید فراتر از این عمل کند. مریم رجوی رئیس جمهور منتخب این شورا گفت: «این اقدام که باید مدتها پیش صورت می‌گرفت اکنون بایستی با لیست‌گذاری وزارت اطلاعات ایران تکمیل شود».
از سوی دیگر وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد از این پس هرگونه حمایت مادی و هرگونه تلاشی در این جهت در رابطه با سپاه پاسداران یا منابع آن غیرقانونی خواهد بود...
اعضای ارشد جمهوریخواه کنگره اقدام ترامپ را مورد قدردانی قرار دادند و به حمایت طولانی مدت خود از اعمال محدودیت علیه این نیروی نظامی اشاره کردند.
مایکل مک‌کاوول عضو ارشد جمهوریخواه در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت «پاسداران مانند یک سازمان تروریستی عمل میکنند و به همان شکل با آنها برخورد خواهد شد،»...