وحشت رژیم از فوران خشم هموطنان سیلزده، اعترافهای امام جمعه های خامنه ای

 

امام جمعه‌های خامنه‌ای و اعضای مجلس ارتجاع ضمن اعتراف به نقش حکومت آخوندی در زمینه‌سازی سیلهای ویرانگر وحشت خود را از فوران خشم مردم به جان آمده به نمایش گذاشتند.

آخوند حسن زاده ـ نمایش جمعه اهواز ۱۶ فروردین ۹۸
جایی که مسیل بوده است یعنی محل عبور سیل آب، شهردار آمده شخص دیگری آمده این را خیابان ساخته.
اعتماد مردم را جلب بکنید. همه شما وعده دادید این اعتماد ضعیف شده را تقویت بکنید. با کلام نمی‌شود، با مصاحبه نمی‌شود.

آخوند احمد میر عمادی ـ نمایش جمعه خرم آباد ۱۶ فروردین ۹۸
مبادا با وعده هایی که دادند عمل نکنند باز اعصاب مردم را خرد بکنند من در جلسه‌ای که آقای لاریجانی تشریف داشتند اونجا گفتم گفتم آقا اصلاً وعده ندهید به ما اما اگر وعده می‌دهید به وعده هایتان عمل بکنید با اعصاب مردم بازی نکنید.
من از نزدیک همه را دیدم واقعا خسارت باور ناکردنی بر لرستان وارد شد خسارتی که واقعاً باور نمیآید شما حساب کنید همین جاده خرمآباد به پلدختر بطول ۱۰۰کیلومتر اونهم منطقه کوهستانی سنگی خراب شد نابود شد از ویسیان تا پلدختر شما یک پل اصلی و فرعی را نمیبینید سالم مانده باشد تمام پمپاژهای آب مردم از بین رفت امکان صیفی کاری که در این زمان در پلدختر وجود داشت دیگه از بین رفت دشتهای فراوانی مثل دشت سیناخور و امثال اینها به حدی گل گرفته که قابلیت کشت نیست روستاهای فراوان از روستاهای پلدختر غرب پلدختر روستاهای معمولان روستاهای دلفان روستاهای کوهدشت همین الآن ۱۱روستا بواسطه بالا آمدن سد سیمره در محاصره آب هستند روستاهای شاهیوند روستاهای پاپی روستاهای دوره چگینی و همین‌طور شهرستان دوره و شهرستان دورود، بروجن، الیگودرز هم دچار برف گرفتگی و خسارت برف است ۴۰روستای ما در معرض رانش زمین هستند چند روستا ۳-۴-۵تا روستا که رانش کرد و اینها را جابه‌جا کردند چقدر احشام دامها و چقدر استخرهای ماهی اینها از بین رفت.

نورقلی‌پور، مجلس رژیم ۱۸ فروردین ۹۸:
هنوز که هنوز است آق قلا و گمیشان متأسفانه زیر آب است. اجازه نمیدهند که اونجا یکسری دستگاهها بتوانند پهلو بگیرند و بیل مکانیکی اونجا بیاید هنوز مصب تالابها رسوب گرفته عزیزان آب هدایت نمیشه... اگر این اتفاق نیفته تا یک‌ماه مطمئناً آب در شهرهای آق قلا و گمیشان خواهد ماند.

تربتی‌نژاد، مجلس رژیم ۱۸ فروردین ۹۸:
شهر آق قلا و بسیاری از روستاهای آن در حاشیه گرگانرود و رودخانه قره سو درگیر سیل و در بعضی از نقاط تا بیش از دو متر دچار آبگرفتگی شدند شهرستان آق قلا هم‌اکنون هجدهمین روز بحران سیل زدگی خود را می‌گذراند و منازل مسکونی این شهر و روستاهای سیلزده با تمام امکانات در این مدت به ارتفاع تا دو متر در سیل غوطه‌ور هستند.
خسارات وارد شده به جنگلها مراتع و پوشش گیاهی در چند دهه گذشته چه نقشی در بروز سیلاب و خسارات داشته است؟.
اگر سیل گلستان و سایر نقاط کشور بررسی نشود سؤالهای بی پاسخ بسیاری در ذهن مردم خواهد ماند و جز فرسوده شدن اعتماد عمومی نتیجه‌یی حاصل نمی‌شود...

یوسفی، مجلس رژیم ۱۸ فروردین ۹۸:
سیلابهای اخیر منجر به افزایش آبهای زیرزمینی در کشور ما نخواهد شد و همچنین در سیل اخیر نکته‌یی که در کل کشور شاید نیاز به تأمل داره این نکته است که عدم تخلیه مخازن سدها و طمع ذخیره‌سازی آب در پشت سدها چه بسا زمینه ساز سیلابهای اخیر شد.

علی ساری، مجلس رژیم ۱۸ فروردین ۹۸:
علی ساری نماینده اهواز: صحبت کردم شرکتی از هلند به ایران آمد باور کنید حتی اجازه ندادند که عمق رودخانه را در اختیار آنها قرار بدهند. دولت گفت جبران ضرر خواهیم کرد الآن دنبال اون نیستیم الآن به ما بگوئید ستاد بحران استان در داخل استان در مدیریت امکانات آیا توانسته چادر برای همه تهیه کند؟ آیا تهیه مواد غذایی سخت بود؟.

کاظمی، مجلس رژیم ۱۸ فروردین ۹۸:
ارتباط شهرستان پلدختر بخش معمولان و روستاهایی که آمار آن را دادم با مرکز استان و دیگر نقاط کشور قطع و الآن ارتباط از جادههای روستایی با بیش از ۷۰ کیلومتر تحمل سختی انجام می‌گیرد.
هزاران میلیارد به مردم خسارت وارد شده کمک‌رسانی به سختی با مردم انجام می‌گیرد و تا این لحظه که بنده در خدمت شماهستم بخش عمده‌ای از مردم پلدختر و معمولان. و روستاهای اطراف دسترسی به امکانات اولیه ندارند مردان زنان کودکان در کوهها اطراف روستاها زندگی میکنند. بدبخت شدند گل به سر شدند بدانیم بدانیم تا سه متر خانه مردم زیر گل است با پل نظامی هم نتوانستند ارتباط ۶۰ روستا را وصل کنند آقا چرا با ۴دقیقه؟ ۳۰هزار نفر خانمان ندارند. اگر کار به همین منوال پیش برود بدانید تا چندماه دیگر لجن و گل و لای کوچه و خیابان هم جمع نخواهد شد.