دیلی تلگراف: مریم رجوی: لیست گذاری سپاه پاسداران یک گام ضروری برای پایان دادن به جنگ و تروریسم

 

دیلی تلگراف – انگلستان: آمریکا پاسداران را گروه تروریستی، لیست گذاری می کند.

دیلی تلگراف می نویسد:‌ مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران گفت: «لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران سرکوبگر خواست دیرین و برحق مقاومت ایران و لازمه امنیت و صلح و ثبات در خاورمیانه و یک گام مبرم و ضروری برای پایان دادن به جنگ وتروریسم در منطقه و جهان است.

وال‌استریت ژورنال:‌ دولت ترامپ فشار روی رژیم ایران را با نامگذاری سپاه پاسداران بعنوان یک سازمان تروریست خارجی، افزایش داد.
سپاه پاسداران در برنامه اتمی نقش داشته،در سرکوب مخالفان در ایران نقش بازی کرده، و در عین حال نقش مهمی در اقتصاد داشته است وزیرخارجه آمریکا مایک پمپئو گفت نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران ریسک و خطرتحریم ها را برای شرکت‌هایی که خواهان تجارت با این رژیم هستند افزایش داده است.

وال استریت ژورنال هم چنین نوشت: وزارتخارجه ‌آمریکا تخمین می‌زند که سپاه سالانه یک میلیارد دلار خرج حمایت از شبه نظامیان در عراق، سوریه، یمن و جاهای دیگر می‌کند.

آسوشیتدپرس: لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران یک حرکت بی سابقه است زیرا آمریکا هیچوقت تاکنون از نامگذاری یک نهاد از کل یک دولت استفاده نکرده است. ترامپ گفت این حرکت، این واقعیت را به رسمیت می شناسد که رژیم ایران یک دولت حامی جلودار تروریسم است و اینکه سپاه یک نهاد فعال آن است.