لیست گذاری پاسداران، واکنش های هراسان سرکردگان نظام، بلفهای بی دنده و ترمز، عقب نشینی های آسانسوری

 

حکومت آخوندی اعلام کرد پس از جمعه‌بازارهای این هفته راهپیمایی برگزار می کند و شورای هماهنگی تبلیغات رژیم در استان قم اعلام کرد که علت این لیست‌گذاری شکستهای مجاهدین بوده است.

آخوند جنتی، رئیس خبرگان ارتجاع ضمن حمایت از اقدام مضحک اعضای مجلس رژیم در پوشیدن لباس پاسداری ادعا کرد: لیست گذاری سپاه پاسداران به ضرر آمریکاییها خواهد شد.

آخوند صادق لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص نظام آخوندی، گفت: آمریکا افتخار نظام را به‌عنوان سازمان تروریستی اعلام کرد.

جواد منصوری، نخستین سرکرده سپاه پاسداران، وحشت زده گفت: آن روزی که آمریکایی‌ها تمام راه‌ها را بروند و به نتیجه‌ای نرسند، احتمال ورود آنها به مسیر اقدام نظامی وجود دارد.

فواد ایزدی، از مهره‌های خامنه‌ای درباره تأثیرات لیست‌‌گذاری سپاه پاسداران گفت: با توجه به شرایط جدید درباره سپاه، FATF پیشتر مشکل داشت و الان مشکل آن بزرگ‌تر شده است، چراکه آمریکا در نهادهای مرتبط با FATF حضور پررنگی دارد و امروز اعلام کرده سپاه یک نهاد تروریستی است، ما چه باید بکنیم؟ در صورت تصویب یا باید بودجه سپاه را قطع کنیم یا این نهاد را در ارتش ادغام کنند یا پرسنل سپاه را اخراج کنند که ما امکان آن را نداریم.


گوهری مقدم کارشناس مسایل بین الملل: این نقشه کلان تحریمی را دارید میبینید و سعی میکنند هر بار اون را به تعبیر خودشون هی غنی تر بکنند... بنظر من این قطعه‌ای از یک پازل هست یعنی همچنان اینها خصوصاً تیم نئو محافظه‌کار افراطی که اشاره شد افرادی مثل بولتون و پمپئو و غیره اینها بر این مسأله و تحریم فشار تأکید میکنند احیای پرونده های گذشته در دستور کارشون قرار داره کما این‌که زمزمه های این را داریم میشنویم که برخی دیگر از نهادهای اطلاعاتی امنیتی ما را اضافه کنند به لیست یا برخی پرونده های بسته شده را مجدداً مفتوح بکنند یا این‌که بحثهایی که همواره گفتند در حوزه های حقوق‌بشر در حوزه های موشکی دفاعی کشور را مطرح بکنند همراهی اروپایی ها را هم بعضاً دارند تعقیب میکنند و دنبالش هستند.


یک رسانه رژیم در همین زمینه نوشت: روز به روز خصومت در روابط جمهوری اسلامی و آمریکا بیشتر می‌شود. از اردیبهشت ۹۷ تاکنون آمریکا برای دشمنی با نظام گام‌های عملی برداشت. از برجام خارج شد، تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرد و اخیراً نیز سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد.