بحران سیل در خوزستان - اهواز در معرض فاجعه زیست محیطی

 

بحران سیل در نقاط مختلف کشور و به خصوص در خوزستان و شهر اهواز بالا گرفته است.

مناطق مختلف اهواز زیر سیلاب و آب گرفتگی است و در مناطق شمالی و غربی اهواز سیلاب و فاضلاب به یک فاجعه زیست محیطی تبدیل شده است و سلامتی مردم را تهدید می کند.
کیانپارس وعین دو و کیانشهر اهواز غرقه در سیلابهای آلوده است.
در ورودی اهواز از سمت اندیمشک (پلیس راه قدیم) آب بالا آمد و وارد میدان میوه و تره‌بار و پلیس راه شده و به منطقه سه راه خرمشهر هم سرایت کرده است.
سیلاب و بالا زدن فاضلاب بسیاری از خیابانهای اهواز را پوشانده و سلامت مردم را تهدید می کند.
بنا به گزارشها جسد دو جوان ۱۵ و ۱۸ ساله در پشت سیل بند حوالی روستای الهایی و روستای بنت حسین در شعیبیه که غرق شده اند پیدا شده است.
در چنین شرایطی حکومت آخوندی نگران اعتراض و فوران خشم مردم است و سپاه پاسداران، شبه نظامیان جنایتکار حشدالشعبی عراق را به بهانه کمک رسانی، برای مقابله با اعتراضات در برخی مناطق اهواز مستقر کرده است.
گزارشها هم چنین حاکیست که آ‌بادان نیز در معرض خطر سیل است.


خانم مریم رجوی از مردم و جوانان اهواز و شوش و دیگر مناطق خوزستان، خواست با همیاری و تشکیل شوراهای مردمی در هر محل دست به کار مقابله با سیل شوند.
خانم رجوی تاکید کرد: رژیم باید امکانات سپاه و ارتش و ادارات دولتی، به ویژه ماشین‌آلات و قایق‌های نیروی دریایی سپاه و ارتش را فوراً در اختیار مردم بگذارد. هلیکوپتر، هواپیما، خودروها، انبارهای آذوقه و تدارکات، پناهگاهها و پادگانها؛ همه متعلق به مردم و برای مردم است.