برایان هوک: دست یابی به صلح و ثبات در منطقه بدون از قدرت انداختن سپاه پاسداران و تضعیف رژیم ایران ممکن نیست

 

برایان هوک، مسئول اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت: دستیابی به صلح و ثبات در خاورمیانه بدون از قدرت انداختن سپاه پاسداران و تضعیف رژیم حاکم در ایران ممکن نیست.

برایان هوک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت: سپاه پاسداران مسئول اصلی اجرای سیاست خارجی رژیم ایران و صدور بنیادگرایی به سایر کشور هاست. اگر به مناطقی در خاورمیانه که هم‌اکنون بی‌ثبات هستند نگاه کنید، متوجه می‌‌شوید کشورهایی مثل عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین به خاطر مداخلات سپاه پاسداران دچار تنش و بی‌ثباتی هستند. ضمن این که در عراق بیش از ۶۰۰ تن از نیروهای آمریکایی توسط سپاه پاسداران کشته شدند.
مسئول اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا افزود: لیست‌گذاری سپاه پاسداران یک گام تاریخی بود و نگاه ما به مسائل منطقه این است که دستیابی به صلح و ثبات در خاورمیانه بدون از قدرت انداختن سپاه پاسداران و تضعیف رژیم ایران ممکن نیست.
برایان هوک گفت: وقتی که در برجام حضور داشتیم تحریمهای مالی و بخش انرژی تعلیق شد، خروج از این توافق ابزار بسیار مؤثری برای اعمال فشار بر رژیم ایران است. چرا که ۸۰ درصد درآمد این رژیم از نفت است و ما قصد داریم صادرات نفت را به صفر برسانیم. پیش‌بینی می‌شود که امسال عرضه نفت از تقاضا بیشتر شود و این فرصت مناسبی است تا به هدف مان یعنی رساندان صادرات نفت رژیم به صفر دست پیدا کنیم. معافیتهایی که برای هشت کشور قائل شده بودیم سه هفته دیگر به پایان می‌رسد و ما در زمان مناسب نظر خود را اعلام می‌کنیم. ولی هدف این است که در اولین فرصت ممکن صادرات نفت این رژیم را به صفر برسانیم.