پارلمان انگلستان: ترزا ویلیرز خواستار لیست گذاری سپاه پاسداران توسط دولت انگلستان شد



در اجلاس رسمی پارلمان انگلستان خانم ترزا ویلیرز نماینده ارشد پارلمان انگلستان خواهان لیست گذاری سپاه پاسداران توسط دولت این کشور شد.

رزا ویلیرز: آخوندهای حاکم بر ایران مسئول جنایات نقض حقوق بشر و بزرگ‌ترین حامی تروریسم و جنگ در منطقه هستند.

در این اجلاس، مارک پریچارد نماینده پارلمان در حمایت از سخنان خانم ویلیرز اظهار داشت: ایشان بدرستی اشاره کرد که رژیم ایران باعث فعالیتهای خشونت‌آمیز در سراسر جهان و خصوصا اروپا شده است. وی برلزوم جلوگیری از صدور تروریسم رژیم ‌آ‌خوندی به پایتختهای اروپایی نظیر وین، پاریس و تیرانا، تاکید کرد.

در یک بحث پارلمانی در پارلمان انگلستان درباره ادامه تحریم های اتحادیه اروپا پس از خروج انگلستان از این اتحادیه ترزا ویلیرز نماینده ارشد پارلمان از حزب محافظه کار طی سخنانی گفت: با استناد به آنچه در پارلمان ثبت شده، من در گردهمایی سالانه مقاومت ایران در پاریس شرکت کردم، من در حمایت از اعمال تحریم علیه رژیم حاکم بر ایران صحبت میکنم و از دوستان گرامی می خواهم که از این لایحه حمایت کنند.
متاسفانه طی سالیان طولانی حقوق بشر در ایران زیر پا نهاده شده است. از شنیدن اعدام همسر یکی از موکلان در قتل عام ۱۹۸۸بسیار متاثر شدم. در حال حاضر ایران کشوری است با میزان بالای نقض حقوق بشر در جهان، و همانطور که شنیده‌ایم ایران دارای بالاترین شاخص اعدام بین تمامی کشورهای دنیاست. تنها در سال ۲۰۱۸، ۲۷۳ نفر در ایران به چوبه‌ی دار سپرده شدند، و با وجود اعتراضات بین‌المللی رژیم ایران به اعدام کودکان ادامه می‌دهد.
آزادی مطبوعات در ایران زیر فشار سنگینی قرار دارد و بسیاری از روزنامه‌نگاران زندانی هستند. انجمن خبرنگاران بدون مرز از ایران بعنوان “بزرگ‌ترین زندان برای خبرنگاران در خاورمیانه” نام میبرد.
رعایت نکردن قوانین پوشش اجباری برای زنان در ایران آنها را با محدودیتهای زیادی روبرو می‌کند. زنان ایرانی بدون اجازه‌ همسران خود اجازه‌ی خروج از کشور را ندارند، قوانین درخواست طلاق برای آنها بسیار محدود است و مجازات سنگسار آنها را تهدید می‌کند.
اقلیت‌های دینی همچون مسیحیان، بهاییان، یهودیان و مسلمانان سنی از تبعیض رنج میبرند و برای عبادت کردن با محدودیتهای قابل توجهی دست و پنجه نرم میکنند.
حداقل ۳۰ تن کشته و نزدیک به ۴۹۰۰ تن دستگیری را در فاصله بین دسامبر ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸ تایید شده. این اعتراضات بیانگر میزان نارضایتی مردم از سیاستهای رژیم و شرایط بسیار ناگوار اقتصادی است.
من از فعالیتهای شورای ملی مقاومت ایران در راستای برقراری دموکراسی، آزادی و برابری در ایران را قدردانی میکنم.
مردم داخل ایران تنها قربانیان جنایات رژیم نیستند و این شرارت گریبانگیر مردم سوریه، لبنان، عراق، یمن و غزه و موجب نگرانیهای جدی شده است. همانطور که مایک پنس، معاون رئیس جمهور امریکا گفت ایران “بزرگ‌ترین و تنها حامی تروریسم در جهان” است.
رژیم ایران در ساخت و ساز مواضع نظامی در سوریه و لبنان دست داشته، که باعث ذخیره‌سازی هزاران موشک در آنجا شده. بیش از ۱۵۰هزار موشک ساخت رژیم ایران در اختیار زراد‌خانه‌های حزب‌الله قرار دارد و آگاهیم که بیش از ۱۰ هزار نفر نیروی نظامی وابسته به رژیم ایران را در اختیار دارد. گروه تروریستی حماس در غزه از دریافت کمک از رژیم ایران به خود میبالد. رژیم درحال کمک‌رسانی به القاعده و طالبان است. معتقدیم رژیم ایران مسئول حملات چندجانبه‌ی سایبری به موسساتی در بریتانیا است، حملاتی که همین پارلمان آنها را به شدت محکوم کرد.
امیدوارم پارلمان به موضع‌گیری اخیر دولت امریکا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی توجه لازم را داشته باشد. سخنگوی دولت امریکا اذعان داشت که عمل در راستای “فعالیتهای نظامی، حمایت مالی تروریسم و صدور تروریسم برای بقای رژیم” صورت گرفته است.

مارک پریچارد نماینده پارلمان انگلستان:
دوست عالیقدرم بدرستی اشاره کرد که رژیم ایران باعث فعالیتهای خشونت‌آمیز در سراسر جهان و خصوصا اروپا میباشد. آیا شما موافقید که باید جلوی صدور تروریسم رژیم را به پایتختهای اروپایی نظیر وین، پاریس و تیرانا، گرفته شود؟ اگر به خاطر فعالیتهای مقامات امنیتی امریکا، بریتانیا، کشورهای اروپایی و ... نبود، شاهد قربانی شدن مردم بیش‌تری بودیم.

ترزا ویلیرز نماینده ارشد پارلمان انگلستان
دوست عالیقدرم بسیار عالی تهدید توطئه‌ی تروریستی در اروپا و بریتانیا را بیان نمودند. ما هیچوقت نباید گمان کنیم بدون جلوگیری از این تهدیدات، تحریم‌ها موثر واقع خواهند شد.

سپاه و نیروی قدس، عامل تمام جنایات داخل و خارج از ایران است. امیدوارم دولت بریتانیا به تبعیت از دولت امریکا آنها را در لیست تروریستی قرار دهد.
معتقدم دلایل بسیار زیادی برای حفظ تحریم‌های موجود در قبال رژیم وجود دارد، حتی امکان تشدید آنها هم موجود است. بازگرداندن امتیازاتی که بعد از توافق هسته‌ای به آنها داده‌ایم هم دردسترس است.
رژیم آخوندهای حاکم بر ایران مسئول تمام جنایات نقض حقوق بشر، بزرگ‌ترین حامی تروریسم و جنگ در منطقه و فراتر از آن، و همانطور که میدانیم بزرگ‌ترین و تنها دلیل بی‌ثباتی در منطقه، میباشد. انها یک رژیم شیطانی هستند.
امیدوارم که روزی تغییر و اصلاح در ایران را شاهد باشم. جایی که مردم در آزادی، دموکراسی و جامعه‌ای برپایه‌ی قوانین برابر و احترام به حقوق بشر، زندگی کنند.
این قطعنامه را به پارلمان ارائه می کنم.