سیل در استانهای هرمزگان و بوشهر وخراسان رضوی


عصر روز شنبه وقوع سیل و آب گرفتگی معابر در مناطق مرکزی و جنوبی استانهای هرمزگان و بوشهر را فرا گرفت.

توفان و رعد و برق و بارش شدید در بندرعباس شدت یافت. بنادر مسافری بندرعباس، قشم و هرمز به علت بارندگی و افزایش شتاب باد تعطیل شد.
به دلیل جاری شدن سیل ارتباط استانهای هرمزگان با بوشهر و خوزستان و همچنین ارتباط بین جاسک با شهرستانهای سیریک و میناب را قطع کرد.

سیل در کلات خراسان رضوی
رسانه های حکومتی خبر دادند سیل ویرانگر به کلات خراسان رضوی رسید.
این سیل چند خودرو از جمله یک کامیون را با خود برد.
تصاویر منتشر شده مناطق مسکونی را نشان می دهد که زیر آب رفته اند و سیل در حال وارد کردن خسارات زیادی به خانه‌ها و داراییهای ساکنان هست.

پیشروی آب رها شده از سدها بسمت خیابان های اهواز
به دنبال رها شدن آب سدها و بالا آمدن آب، سیلاب به سمت خیابانهای اهواز جاری شده است. سه راه خرمشهر و جنب پل کیانپارس اهواز محلهایی هستند که آب از سطح کارون به سمت خیابانهای اطراف پیشروی کرده است.
در حمیدیه نیز صبح امروز سد موسوم به چمران سرریز شد و به خیابانهای اهواز سرریز شد.
همچنین ساعت ۴ بامداد امروزسیل بند شیبان در خوزستان شکست و آب در حال پیشروی به سمت شهر است.
سیلاب هم اکنون به سمت مناطق سه راه خرمشهر، کیانشهر و زردشت در حال پیشروی است.
همچنین سرریز شدن فاضلاب در بخشی از شمال و شمال غرب اهواز موجب آبگرفتگی معابر در این مناطق شده است.

سیلاب کرخه به مناطقی از شهر اهواز نفوذ کرد
بامداد روز دوشنبه سیلاب رودخانه کرخه از سد تنظیمی حمیدیه و کانال های موسوم به چمران و سلمان به مناطقی از شمال اهواز رسید. سیلاب مهیب و طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون مناطق وسیعی از شهرهای دشت آزادگان، شوش، شوشتر، حمیدیه، بستان و بخش های الهایی و اسماعیلیه اهواز را فراگرفت. بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال، مرکز، غرب و جنوب خوزستان دچار آبگرفتگی شده است و بیش از ۴۰۰ هزار نفر در معرض سیلاب قرار دارند


فرماندار رژیم در باوی دستور تخلیه شهر شیبان به علت سیل را صادر کرد. این تصمیم در پی شکسته شدن سیل بندی اول رخ داده است. شیبان شهری ۴۰هزارنفری،در ابتدای مسیر اهواز_شوشتر واقع شده است. دستور تخلیه شهرها در حالی صادر می شود که رژیم هیچگونه کمکی به سلزدگان برای جابجایی و اسکان آنها انجام نمی دهد و همین مسأله سبب خشم و اعتراض هموطنان سیلزده شده است.

اعتراض سیلزدگان به نبود کمک و امکانات دولتی در خوزستان
هموطنان سیلزده در خوزستان به نبود امکانات و کمک دولتی اعتراض کردند.
یک خانم هموطن: هفت روز سیل همه چیزمان را ازبین برد خانه و همه لوازمش و حتی لباسهایمان از بین رفت من برای نجات جانم مجبور شدم از خانه سریع بیرون بیام و این چادر رو از این خانواده سادات قرض گرفتم گرسنه هستیم پناهی نداریم.
یک هموطن دیگر:‌ نتوانستیم هیچ کاری بکنیم نصف اسبابمان زیر آب رفت با بچه هامان بیرونیم درمحاصره ایم جلوی چشم شما بچه ها بیرونند وجا ومکانی ندارند چیزی نداریم برایشان دستمان خالی است کشاورزیمان ازبین رفت آب تا زیر سقف خانهایمان رسیده درشهر خانه ای برای زندگی نداریم برای سرکشی به خانه هایمان به قایق نیاز داریم که وجود ندارد.

استمداد هموطنان سیلزده در دزفول
یکی از سیلزدگان در دزفول اطلاع داد که انتهای سیل بند منطقه عباس آباد دزفول شکسته شده و آب به سرعت وارد زمین های کشاورزی میشود اگر رسیدگی فوری صورت نگیرد قسمت های دیگر سیل بند هم شکسته می شود. برای زدن سیل بند احتیاج به بیل مکانیکی داریم. تحت محاصره سیل هستیم کمک کنید.

هموطنان عرب در حمیدیه خوزستان شب گذشته بعد از ایجاد سیل‌بند و مهار سیل به پایکوبی پرداختند و به عربی شعار می دادند با انقلاب بر سختیها غلبه می کنیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو مجلس ارتجاع در جلسه علنی روز دوشنبه با حمله به وزرای کابینه آخوند روحانی گفت: مجلس روز گذشته به بررسی ابعاد سیل پرداخت که قرار بود این جلسه با حضور وزرای مربوطه برگزار شود. اما ما خبردار شدیم که وزرای نیرو و کشور و راه و شهرسازی به مناطق سیل زده نرفته بودند. “چرا اجازه می دهید که سر مجلس کلاه بگذارند؟» حضور در مجلس مشکل‌زاست یا این‌که آقایان در ایام عید چند روز به قشم بروند و فارغ از تمامی مشکلات اوقات خود را بگذراند

نگرانی سرکرده بسیج از خشم سیلزدگان
پاسدار غیب پرور سرکرده بسیج ضدمردمی، نگرانی خود را از خشم و اعتراض سیلزدگان و افشای غارت و چپاول ثروتهای مردم توسط رژیم آخوندی را نشان داد و گفت:در جریان سیل اخیر رسانه های ضد انقلاب با تبلیغات ناجوانمردانه می خواهند مردم را مقابل سپاه و بسیج قرار دهند.

خانم مریم رجوی با صمیمانه‌ترین همدردی با مردم سیل زده در خراسان و هرمزگان و استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان که در تهدید سیل هستند، ضرورت آمادگی و همیاری و تشکیل شوراهای مردمی برای مقابله با سیل را یادآوری کرد
خانم رجوی خطاب به جوانان دلیر در خراسان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و همچنین یزد و اصفهان و فارس، گفت مانند دلیران خوزستان سریعاً دست‌به‌کار شوند و تا آنجا که امکان دارد هموطنانمان را از آسیب‌های سیل حفاظت کنند
خانم رجوی بار دیگر تأکید کرد امکانات سپاه و ارتش و ادارات بویژه ماشین‌آلات متعلق به مردم است و باید فوراً در اختیار آنها قرار گیرد
سخنگوی مجاهدین گفت: جوانان دلیر میهن، باید بی‌محابا در هر کجا که امکانپذیر است امکاناتی را که متعلق به مردم است، در اختیار بگیرند و در خدمت مردم سیل‌زده بکار اندازند