قتل عام و ‌آفت زدگی گسترده جنگلها، فاجعه ای خاموش و پیامد شوم دیگری از حاکمیت پلید آخوندی

 

پس از فاجعه سیل و گزارشهای مربوط به هجوم میلیاردی ملخها به استانهای جنوب و شرق کشور، شیوع انواع آفتها در جنگلهای میهنمان، فاجعه دردآور دیگری است که منابع حکومتی به آن اعتراف می کنند.

بدنبال گزارشهای تکان دهنده ای که پیشتر، راجع به نابودی ۴۳ درصد جنگل‌های ایران طی کمتر از سی سال و اقدامات تبهکارانه رژیم آخوندها و پاسداران این نظام ضد ایران و ایرانی درقتل عام طبیعت و محیط زیست کشور منتشر شده بود، گزارشهای تازه منتشر شده حاکی از شیوع انواع آفات نابود کننده درختان جنگلی و گستردگی آنها در جنگلهای ایران است.
یک رسانه حکومتی در گزارشی درباره شیوع آفات و بیماری ها در جنگلهای کشور که از ۴ سال پیش مشخص شده ولی رژیم اقدام موثری تا بحال برای رفع آن نکرده، می نویسد:‌در جنگل‌های زاگرس درختان بلوط به آفات و امراض دچار شده‌اند و یک بیماری قارچی به نام «زغال بلوط» و در کنار آن «سوسک‌های چوب‌خوار» و «جوانه‌خوار» بلوط در حال حاضر پوشش جنگلی غرب کشور را تهدید می‌کنند. از مجموع شش میلیون هکتار جنگل‌های زاگرس، ۱.۵ میلیون هکتار آن دچار آلودگی و بیماری زغال بلوط شده است.
علت بیماری درختان بلوط تغییرات اقلیمی، توسعه گرد و غبار، بهره‌برداری ناپایدار از جنگل‌های زاگرس و اجرای برخی پروژه‌های عمرانی است، که اشاره ای به اقدامات جنایتکارانه سپاه پاسداران است که نقش موثری در نابودی جنگلهای زاگرس داشته است.
این گزارش می افزاید:‌ در جنگل‌های شمال کشور گونه‌های مختلفی از جمله بلوط، شاه بلوط، ممرز و شمشاد دچار آفات و امراض شده‌اند همچنین شمشادزارهای شمال مبتلا به بیماری «بلایت» شمشاد و آفت «شب‌پره» هستند.؛که سبب خشک شدن شمشمادها می‌شود. این بیماری تقریبا از پایان سال ۹۴ در جنگل‌های شمال کشور آغاز شد و یک سال پس از آن نیز آفت شب‌پره شمشاد به شمشادزارهای شمال کشور هجوم آوردند.وسعت شمشادزارهای شمال کشور ۴۰ هزار هکتار است که تقریبا تمامی این مساحت آلوده به بیماری شده است.
همین منبع حکومتی به طور سربسته اعتراف می کند که دخالت‌های انسانی در اکوسیستم‌های جنگلی سبب شده است که تاب‌آوری جنگل‌ها کاهش پیدا کند و شرایط مساعدی برای توسعه آفات و امراض فراهم شود.
اما کیست که نداند دخالتها در اکوسیستم جنگلی اساسا توسط رژیم ضد انسانی و ضد ایرانی آخوندها و سپاه پاسداران ولایت فقیه صورت می گیرد که با جنگل تراشی و غارت منابع آن، زمینه ساز گسترش فجایع سیل نیز شده اند.