انفجار تونل کندوان - کشته و مجروح و محبوس شدن کارگران محروم

 

در انفجار تونل کندوان در مسیر تهران-شمال دست کم سه کارگر به طرز فجیعی سوختند و شماری دیگر به سختی مجروح و مصدوم شدند.

کارگران محروم پس از وقوع انفجار در تونل، محبوس مانده بودند.
 به گزارش منابع حکومتی حداقل ۵ تن از کارگران دارای سوختگی های بسیار خطرناک ۶۰ تا ۱۰۰ درصد هستند.
در خبرهای اولیه که صبح سه شنبه منتشر شد، منابع رژیم با اذعان به حضور ۱۱ نفر در تونل در حال ساخت، اضافه کردند که ممکن است تعداد بیشتری در تونل حضور داشته اند.
طرح و ساخت این به اصطلاح «آزادراه» یکی از بزرگترین پروژه های قتل عام جنگلهای شمال کشور توسط دیکتاتوری آخوندی است و ره آورد آن، تخریب محیط زیست و زمینه‌ساز فجایع سیل اخیر بوده است.
 مجریان این طرح از حدود ۴۰ میلیون متر مکعب حجم عملیات خاکبرداری و خاکریزی برای ساخت این آزاد راه خبر داده اند و اذعان می کنند که ریزش سنگلاخ‌های ناشی از عملیات خاکبرداری این بزرگراه به داخل آبریزهای سدکرج وضعیت کمی وکیفی‌ آب سد را که تأمین‌کننده بخشی از آب شرب تهران و البرز است، تغییر می‌دهد.

خانم مریم رجوی، با صمیمانه ترین همدردی با خانواده کارگران محروم، که در آستانة عید جهانی کارگران در اثر بی کفایتی و بی مبالاتی کارگزاران رژیم غارتگر، به طرز فجیعی جان خود را از دست دادند، برای مجروحان و مصدومان آرزوی بهبودی کرد. وی از هموطنان خواست به کمک و یاری بازماندگان این حادثة دردناک مبادرت کنند.
خانم رجوی خاطرنشان کرد: رژیم آخوندها با غارت سرمایه های مردم و هدر دادن آن در پروژه‌های ضد میهنی اتمی و موشکی و در جنگ افروزی و صدور تروریسم، مردم ما را در قبال حوادث بی دفاع گذاشته است.