درگیری مسلحانه سنگین در سراسر کاراکاس پایتخت ونزوئلا

 

رویترز گزارش داد، خوان گایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد که «مرحله نهایی» طرح خود برای برکناری مادرو را آغازکرده است و از مردم ونزوئلا و ارتش این کشور خواست که به او برای پایان دادن به حاکمیت مادرو پشتیبانی کنند.

رویتر به نقل از خبرنگار خود در کاراکاس افزود: من شاهد شلیک گاز اشک آور نیروهای امنیتی به گوایدو و حدود ۷۰ نفر از مردان مسلح جوان در یونیفرم نظامی بودم. صدها غیر نظامی نیز به این گروه پیوستند. ...

آسوشیتدپرس نیز از کاراکاس گزارش داد: خوان گوایدو صبح سه شنبه همراه با لئوپولدو لوپز یکی دیگر از ر هبران سیاسی که در حبس خانگی به سر می‌برد و شماری از سربازانی که به سلاحهای سنگین مجهز هستند، در اقدامی جسورانه به ارتش قیام فراخوان دادند.

دیلی میل نیز گزارش داد: درگیری مسلحانه سنگینی در سراسر پایتخت ونزوئلا کاراکاس شروع شده است.

به گزارش سی.ان.ان، وقایع روز سه‌شنبه نخستین علائم چرخش ارتش است آنچه که در این تصاویر چشمگیر است این است که کسانی که بازوبند آبی بسته اند سربازان ونزوئلایی هستند که هوادار اپوزیسیون ونزوئلا هستند. این بار گاز اشک آورها را سربازان علیه سربازان خود ونزوئلا پرتاب می‌کنند.

دونالد ترامپ اعلام کرد که تحولات ونزوئلا را دنبال می‌کند. مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرد ایالات متحده در کنار گوآیدو و مردم این کشور تا رسیدن به پیروزی خواهد ایستاد.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد، گوآیدو رئیس جمهور موقت ونزوئلا عملیات لیبرتاد را اعلام کرده و دولت آمریکا به طور کامل از مردم ونزوئلا حمایت می‌کنند.
جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ در پیامی خطاب به وزیر دفاع ونزوئلا نوشت: نیروهای مسلح ونزوئلا باید از قانون اساسی و مردم و ونزوئلا حفاظت کنند.