تحولات جدید و افزایش تنش‌ها میان آمریکا و رژیم آخوندی

 

وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با تلویزیون سی ان بی سی به حکومت ‌آخوندی هشدار داد.

وی گفت: اگر اقدامی علیه آمریکاییان در عراق انجام شود، ما با قدرت و به شکل مناسب، علیه رژیم ایران پاسخ خواهیم داد. این پاسخ ممکن است در عراق نباشد و ممکن است در خود ایران باشد.
مایک پمپئو سفر اخیرش به عراق را با دخالتها و تحریکات رژیم آخوندی مرتبط دانست و در مورد گفتگوهایش با مقامات عراقی گفت: رژیم ایران دخالتهای بزرگ و بی ثبات کننده یی در خاورمیانه دارد و هدف ما این است که جلو آن را بگیریم. از همین روست که به عراق کمک میکنیم تا مثل یک دولت مستقل و دارای حق حاکمیت روی پای خود بایستد. ما می خواستیم به آنها بگوییم که اگر اقداماتی علیه آمریکاییان در عراق انجام شود ما با قدرت و به شکل مناسب علیه رژیم ایران پاسخ خواهیم داد.
پمپئو درباره انتقال ناوهواپیمابر به خلیج فارس و نقل و انتقالات نظامی دیگر آمریکا گفت: ما می خواهیم اطمینان پیدا کنیم که نیروی بازدارنده را مستقر کرده باشیم، تا وقتی رژیم ایران بخواهد بسراغ منافع آمریکا برود، خواه در عراق یا افغانستان یا یمن یا در هرجای دیگری در خاورمیانه ما آماده پاسخگویی مناسب باشیم.
وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: هرحمله ای علیه منافع آمریکا باشد خواه از جانب نیرویی که با هدایت رژیم ایران باشد یا نهادی که در کنترل این رژیم باشد، ما آنها را مسئول می دانیم و مورد حسابرسی قرار می دهیم. رئیس جمهور ترامپ در این مورد کاملاً روشن کرده است که ما پاسخ مقتضی را خواهیم داد.
پمپئو گفت رژیم ایران حکومت دزدان و سارقان است که میلیاردها دلار دزدیده و پول مردم ایران را در این جنگهای نیابتی در سراسر جهان تلف کرده است. دولت ایران در حالی که مردم آن در درد و رنجند برای ونزوئلا پول خرج میکند.
وزیر خارجه آمریکا دراین مصاحبه هم چنین گفت: شرکای اروپایی ما، متحدین مهمی در خصوص موضوع رژیم ایران هستند و پس از سو قصدهایی که در کشورهای آنها انجام شده است حتی خود آلمانیها مقامات نیروی قدس را در داخل کشورشان دستگیر کرده اند.
درهمین حال رابرت گیتس، وزیر دفاع سابق آمریکا درمصاحبه یی با سی.بی.اس گفت: اگر رژیم ایران مرتکب اشتباهی در خلیج‌فارس شود، آمریکا گزینه دیگری به‌جز تلافی نخواهد داشت.
سی.بی.اس ضمن گفتگو با رابرت گیتس در باره تحولات نظامی و نقل و انتقالات ارتش آمریکا اضافه کرد: گروه ضربت از کانال سوئز عبور کرده و بمب‌افکنهای ب ۵۲ در فرودگاهی در خلیج‌فارس فرود آمده‌اند؛ اما پنتاگون نیروهای بیشتری را برای تقویت هشدار به رژیم ایران، می‌فرستد. سیستم‌های دفاع موشکی پاتریوت و کشتیهای تهاجمی برای پیاده کردن نیرو در خشکی، و زیردریایی اتمی در کنار تجهیزات جدید و تسلیحات دقیق هدایت‌شونده، تمام اینها در راه است.
ناو هواپیمابر لینکلن باید ابتدا از یمن عبور کند که شبه نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در گذشته موشک هایی را علیه کشتی های آمریکایی شلیک کرده بودند.
وزیر خارجه مایک پمپئو هشدار داده است که هر حمله ای با پاسخ سریع و قاطع آمریکا جواب داده خواهد شد.

ژنرال پترائوس در مصاحبه با سی ان ان گفت: اگر رژیم ایران باعث جنگ شود، این یک اقدام انتحاری و بسیار احمقانه خواهد بود و این رژیم آن‌را بخوبی می داند.
وی اضافه کرد: ما ظرفیتهای نظامی خارق العاده ای در منطقه داریم بسیار بیشتر از آنچه که در یک آماده باش سریع بخواهیم اعزام کنیم.
پترائوس هم‌چنین گفت اگر برخی از شبه نظامیان که توسط رژیم ایران تامین مالی و تجهیز می‌شوند، چه بطور عمدی یا سهوی با آمریکا درگیر شوند، ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود.
وی افزود، اقتصاد رژیم ایران در حال سقوط است و راههای گریز ار تحریمها هم بسیار بیشتر از گذشته بسته شده است. سؤال این است که آیا این رژیم به همین صورت پیش خواهد رفت با از طریق کانالهای ارتباطی سری، اقدام به تماس گرفتن با آمریکا خواهد کرد.

سناتور مارکو روبیو عضو ارشد سنای آمریکا، طی پیامی نوشت: ما نشانه‌هایی انکارناپذیر داریم که سپاه پاسداران به نیروهای دست‌نشانده‌اش دستور حمله به آمریکا را داده (اما ما) تفاوتی بین حمله دست نشاندگان رژیم ایران با حمله مستقیم رژیم ایران قائل نمی‌شوید.
سناتور مارکو روبیو افزود: کتائب حزب‌الله و عصائب، شبه‌نظامیانی هستند که توسط سپاه پاسداران مجهز و تعلیم داده شده و از آن دستور می‌گیرند.

سناتور بن ساس در واکنش به این حرف پاسدار قاسم سلیمانی که مذاکره‌یی با آمریکا نداریم گفت:‌ قاسم سلیمانی یک شیطان بد ذات است اما یک احمق نیست، او می‌داند که اگر آمریکاییها هدف قرار گیرند ارتش آمریکا قادر است جلادان سپاه پاسداران را به‌زانو درآورد.
سناتور بن ساس تاکید کرد: دولت ترامپ برای رژیم ایران روشن ساخته که حرکات تحریک‌آمیز این رژیم آینده خوشی ندارد.
سلیمانی باید در رابطه با حرکات تحریک‌آمیز اخیرش مجدد فکر کند.

وزیر خارجه فرانسه گفت رژیم ایران در کاهش تعهداتش در برجام عکس العمل بدی نشان داد.
ژان ایو لودریان که با روزنامه پاریزین صحبت می کرد، گفت: در مقابل جهت گیری اشتباه آمریکا در خروج از برجام، رژیم ایران با کاهش تعهدات خود نسبت به توافق اتمی وین، عکس العمل بدی از خود نشان داده است.